Er du sikker?

{{news.DateString}}

{{news.Title}}

Lyt til nyheden:

Nu skal Midttrafiks kunder igen være med til at finde de busselskaber, der gør en ekstra indsats for at få glade og tilfredse kunder i busserne. 

Periode
Som tidligere år indsamler vi data over to uger; én kendt uge (uge 40) og én ukendt uge i perioden frem til april 2023.
Data indsamles ved personlige interviews i busserne.

Metode
Kundetilfredshed vurderes med syv spørgsmål:

  • Hvor tilfreds er du med den bus, du sidder i lige nu?
  • Hvor tilfreds er du med chaufførens kørsel i denne bus?
  • Hvor tilfreds er du med komforten i denne bus?
  • Hvor tilfreds er du med den indvendige rengøring og vedligeholdelse i bussen?
  • Hvor tilfreds er du med den udvendige rengøring og vedligeholdelse af bussen?
  • Hvor tilfreds er du med chaufførens fremtræden overfor kunderne i denne bus?
  • Hvor tilfreds er du med støj fra bussen?

Alle spørgsmål går på en skala fra 1-7, hvor 1 er ”Meget utilfreds”, 4 er ”Både og” og 7 er ”Meget tilfreds”.


Bedste Busselskab 2022/2023 afgøres ikke alene på baggrund af kundernes tilfredshed.

Der indgår også:

  • Kundeklager:
    Andelen af indberettede kundeklager med årsagerne: Betjening af mobilenhed, chaufførens kørsel, chaufførens adfærd og rygning

  • Kvalitetskontroller:
    Det gennemsnitlige antal registrerede kvalitetsbrister pr. kvalitetskontrol

Kundetilfredshed udgør hovedelementet i kåringen, men ovenstående parametre vil påvirke den samlede tilfredshedsscore.

To kåringspuljer
I 2022/2023 er der to kåringspuljer: Puljen med små ruter og puljen med store ruter.

Andelen af køreplantimer pr. rute afgør, om et busselskab placeres i puljen med små ruter, puljen med store ruter eller i begge puljer.
Puljen med store ruter indeholder de syv busselskaber, der har ruter, der kører minimum 15.000 køreplantimer.
Puljen med små ruter består af 15 busselskaber, der har ruter, der kører mindre end 15.000 køreplantimer.

Præmier
Der uddeles præmier til 1., 2. og 3. pladsen i begge puljer.
Busselskabet, der opnår den højeste tilfredshedsscore, modtager en bonus på 150.000 kr. 
2. pladsen modtager 50.000 kr.
3. pladsen modtager 25.000 kr.

Busselskaberne bestemmer selv, hvad bonussen skal bruges til.

Kåring for tilfredshed med chaufførens service og kørsel
Igen i år udbetaler vi en præmie til de busselskaber i begge puljer, der har den højeste tilfredshed med chaufførens kørsel og service.

I denne kåring indgår også indberettede kundeklager med årsagerne:
Betjening af mobilenhed, chaufførens kørsel, chaufførens adfærd og rygning.
Kvalitetskontroller indgår ikke i denne kåring.

Præmier
De to busselskaber, der opnår den højeste tilfredshedsscore for chaufførens service og kørsel, modtager en bonus på mellem 10.000 – 50.000 kr. afhængig af antallet af chauffører. 

Kåring af vindere
Midttrafik kontakter vinderne for at aftale dato for overrækkelse af præmier.


Hvor relevant var denne nyhed?


{{comment.CreatedDate | date:'dd/MM-yyyy'}}

Ingen svar svar
Log ind eller opret bruger for at læse og skrive kommentarer samt for at bedømme nyheden

Skriv en kommentar

{{comment.UserName}}
{{comment.CreatedDate | date:'dd/MM-yyyy'}}

{{comment.Likes}} Svar Ingen svar Skjul svar Vis svar
{{subcomment.UserName}}
{{subcomment.CreatedDate | date:'dd/MM-yyyy'}}
{{subcomment.Likes}}
Svar