Har du brug for hjælp?

Vi sidder klar i kundeservice til at hjælpe dig.

Tlf. 70 210 230 (Se åbningstider under Kundeservice)

Skriv til os eller chat med os

Chaufførers mening om Fly High

Orla Poulsen (Fly High 1 d. 11.-12. marts 2019)
1. dag: en yderst veloplagt underviser, Henrik, præsenterede et dagsprogram som virkelig var relevant og givende for udførelse og forståelse af Midttrafiks fokus-indsatsområder og værdier. Jeg oplevede Henrik få deltagerne til engageret, at deltage i  den livlige debat omkring de gode oplevelser som de dårlige oplevelser. Henrik om med input og skabte debat til de mange løsningsmodeller som kan gøre jobbet i BAAS mere smidig ifht. passagerne og deres ønsker og forventninger. Alt i alt en rigtig god kursus dag som blev serveret sammen med en god forplejning.
2. dag: her blev vi undervist af en lige så engageret Asbjørn. Vi kom omkring emnet service på alle måder og kanter. Igen fik underviseren deltagerne til at engagere sig livligt i emnet service og den betydning det giver for Busselskabet  Aarhus Sporveje og ikke mindst Midttrafik. Vi fik også forståelse for, at god service giver tilfredse kunder som igen giver større arbejdsglæde. Dagen blev krydret med anekdoter fra Asbjørn med humor og glimt i øjnene. På dagen blev vi igen budt på god forplejning. Tak for et veltilrettelagt og informativt kursus. 

Peter Jørgensen (Fly High 4 d. 4.-5. marts 2019)
Tak for to gode kursusdage på Fly High 4 med emnet konflikthåndtering. Underviserne fik os til at åbne op og få emner som konflikter og vrede, demens og et bud på fremtiden belyst på en ny måde, som også jeg og andre kunne lære noget nyt af. Der blev talt i øjenhøjde og et tempo, så alle kunne følge med og blive hørt, og med relevante emner og spørgsmål. Derved blev oplevelsen lidt over forventning i sammenligning med tidligere Fly High.

Bjarne Venø Christensen (Fly High 4 d. 21.-22. februar 2019)
Kursets formål var at give mig indsigt i forskellige metoder til at afværge, nedtrappe og forebygge konflikt- og voldstruende situationer på en faglig, sikkerhedsmæssig og professionel måde. Et super godt kursus, hvor vi kom omkring rigtig mange emner: Vrede, service & grænser. Værts-kompasset, Service i vanskelige situationer, herunder psykisk syge og demens. Reptil-hjernen. Nænsom nødværge. Frigørelsesgreb. Kommunikation, herunder 7 gode råd. Anspændte & kritiske situationer. Posttraumatisk stress-syndrom. Mobning på arbejdspladsen. ChaufførNet. Trivselskulturer. Direktion for en dag. Vi blev rigtig forkælet med god mad og mange præmier. To inspirerende undervisere, der bragte deres personlige erfaringer med ind i forløbet, så det blev mere brugbart, spiseligt og forståeligt for os andre. Så vi har gode muligheder for at tage det med hjem og bruge det i vores dagligdag. Tak for Fly High 4, det var værd at køre efter :-)

Annemette Jonstrup (Fly High 4 d. 6.-7. februar 2019)
Kurset var rigtig fint (konflikthåndtering og mobning). Lærte om og afprøvede helt konkrete metoder til at frigøre sig, hvis man bliver holdt fast rent fysisk. Blev klogere omkring demente mennesker. Fik input om mobning. Fik indblik i visioner for den kollektive trafik. Underviserne var nærværende og dygtige. Latter, kollegial snak og hyggeligt samvær. Foruden god mad. Fin stemning :-)

Vagner Thomsen (Fly High 4 d. 4.-5. februar 2019)
Mandag den 04 febuar og tirsdag den 05 febuar deltog jeg i Fly High. Det var hyggeligt og det var meget godt at få genopfrisket viden. Vi havde en god og hyggelig lærer/instruktør Henrik. Det gode ved dag 1 var bla. orientering om demens. Henrik fortalte levende og ærligt om sin egen far der havde demens. Dag 2 var også ok med Carsten Brandt, med indblik i fremtiden. Maden var god og der var en god stemning.

Erden Kocaman (Fly High 4 d. 21.-22. januar 2019)
Det var et godt forløb med både gode informationer og praktiske øvelser. Henrik og Carsten var fantastiske værter og forplejning var også god. Vi fik en masse viden som kan bruges på vores arbejde. Vi alle har haft gode oplevelser og der blev også fortalt om buschaufførnes oplevelser på arbejdet. Tak til alle der bidrager til Fly High forløberne 🤗

Cliff Westhoff (Fly High 1 d. 17.-18. december 2018)
Så er jeg netop kommet hjem efter at have været på Fly High 1 d. 17. og 18. december... Med armene i vejret, begejstret, og med en følelse af at være værdsat, og være en del af en organisation der er tydelig med hvad de vil. Mødte meget kompetente og inspirerende undervisere der formåede, -ikke mindst af få mig til at se vigtigheden af god service, men også i høj grad de mekanismer/den indstilling der skal til for at kunne levere god service... Det handler nemlig ikke kun om vores kunder, men i høj grad om dit og mit valg, hvad du og jeg vil være ansvarlig for, og ikke mindst vores alles trivsel.... Tak for kurset - Jeg glæder mig til Fly High 2.

Per Nørgård Smed (Fly High 3 d. 22.-23. oktober 2018)
Igen en meget positiv oplevelse, Fly High 3, samler op på tidligere FH 1 og 2 og tilføjer yderligere nogle særdeles brugbare værktøjer, som vi kan bruge i vores almindelige hverdag. Kurset giver på en klar og tydelig måde info om, hvordan vi bedst kan servicere vore kunder, når de træder ind i bussen, når de evt. har spørgsmål og hvis de har brug for hjælp. Man behandler også specifikke situationer med tekster og video, som i høj grad gør det det let forståeligt og får kurset til at fungere, så man hele tiden er fanget og kan tilegne sig de guldkorn der kommer.  Instruktørerne er på 1 gang skarpe, humørfyldte og nogle spændende personer.  Glæder mig allerede til Fly High 4.

Malte Nielsen (Fly High 4 d. 3.-4. oktober 2018)
Oplevelsen med Fly High var denne fjerde gang om muligt endnu bedre og endnu mere engagerende end de foregående Fly High's. Med Sophus på dag 1 fik vi bl.a. større bevidsthed om sygdommen demens, resultater fra Fucking Flink bevægelsen samt praktiske frigørelses øvelser med hjem. Med Carsten på dag 2 fik vi bl.a. input til hvad vi selv kan gøre i tilfælde af mobning på arbejdspladsen, praktisk erfaring med hvor stabile skillerumslægter kan være, samt indsigt i MT direktionens arbejdsområde med hjem.

Karina Jensen (Fly High 1 d. 19.-20. september 2018)
Henrik og Asbjørn er et par rigtige gode underviser så stor ros til dem begge to. Forplejningen var super - lækkert mad hele dagen. Selve kurset var godt - vi fik en masse viden om de forskellige ting. Der er helt sikker nogle ting som jeg vil bruge mere i min hverdag, selv om jeg gør mange af disse ting i forvejen vil jeg nok bruge dem på en anden  måde nu. De forskellige ting vi lavede både ude og inde var så hyggeligt og en anden måde at samarbejde med sine kollegaer på. Godt fundet på bliv endelig ved med de aktiviteter. Rart at man også lige laver noget andet i stedet for kun at lytte, så et godt kursus.

Hansjørn Tröster (Fly High 4 d. 14.-15. maj 2018)
Blandt de 15 kursister var der stor enighed om, at det var et rigtig godt kursus hvor der både var noget med demens og mobning. Der blev dog også talt om, at hvis der kom et fly high 5 kunne man godt tænke sig, at få noget mere viden om de mange forskellige billettyper. 

Peter Bliddal (Fly High 4 d. 5.-6. april 2018)
Dag 1. generelt en god dag. Gode redskaber til håndtering af demens og andre syge personer. En god dialog om mange relevante emner. Dag 2. også en god dag- godt at snakke om emnet mobning, da det tilsyneladende stadigvæk er noget der findes flere steder. 2 gode dage med gode instruktør og god mad 😊

Carsten Hyldgård (Fly High Flex d. 5.-6. marts 2018)
Vi var 20 kursister med en tilsammen temmelig høj anciennitet. Så hvad skulle vi kunne lære på sådan et kursus? Vi havde to gode dage med to veloplagte lærere, der på hver deres måder fastholdt os i en interessant dialog om service, service generelt og service i vores hverdag. Selvom vi var en flok med en meget lang erfaring, kunne man opleve meget forskellige opfattelser af, hvor langt vores service i det daglige arbejde bør række. Der blev lystigt fortalt om forskellige situationer fra det daglige arbejde. Vi blev også sat til nogle praktiske opgaver, hvor vi i grupper skulle løse nogle problemstillinger - til tider til stor morskab. Alt i alt et par fornøjelige og givtige dage - garneret med skøn mad fra Slagter Lange i Holstebro.

Stephan Bauer (Fly High 3 d. 14.-15. februar 2018)
I dag var min første dag på kursus, FLY HIGH 3. Det er rigtigt godt med kursus - det skulle være mindst een gang om året, for at få genopfrisket kundeservice, m.m. Det er også godt at høre andre kollegaers erfaringer og diskussioner. Jeg vil også sige, at maden er rigtig god.

Kenn Byrholt (Fly High 4 d. 22.-23. januar 2018)
Skønt nogle af  emnerne denne gang var gengangere , var det rart at få opfrisket dette. Derudover kom vi gennem ting som vi i dagligdagen gør automatisk men, alligevel OK. Tre gode prøver på samarbejde. Til slut en tak til Sofus og Asbjørn for et par gode dage.

Bjarne Madsen (Fly High 4 d. 22.-23. januar 2018)
Tak for et godt kursus d. 22 og 23.01 2018 High fly 4. To rare og velforberedte lærere, Sofus og Asbjørn.😜 Tak for gode informationer fra Midttrafik – der  sker fremskridt og vi glæder os til at se, hvad fremtiden bringer. Der bliver ikke skrevet så meget på plancherne nu.😊

Jan Sindvald (Fly High 4 d. 13.-14. december 2017)
Det var et rigtig godt fly-high 4 kursus jeg var til d.13-14/12 2017.De to kursusledere var gode til at formidle de emner der kom op. Det var også fint at kunne få nogle nye input fra mine medkursister. Det var fint, at vi tog op emnet om de psykisk syge og demente. Det er to grupper vi skal tage særlige hensyn til. Maden var virkelig god. Hvis der bliver en femte fly-high, ville det dog være fint med en repræsentant fra Midttrafik på kurset.

Steen Fribo Erlandsen (Fly High 1 d. 4.-5. december 2017)
Jeg har i dag været på kursus som jeg har glæde mig meget til. Jeg havde Henrik som lærer, en dejlig person som man ikke keder sig sammen med. Min oplevelse var nogle gode emner og en super god debat som vi havde mange af, gode meninger lige fra ende til anden. Jeg oplevede at det var en lærer, der havde sat sig ind i det han skulle formidle videre. Der var helt nye chauffører og nogle der havde kørt i flere år, men alligevel passede vi godt sammen og det er min opfattelse, at vi passer godt sammen alle 20 kursister. Jeg har kun ros til Henrik og vil glæde mig til 2 og 3 og 4 som kommer en dag. 

Alice Bech-Larsen (Fly High 4 d. 23.-24. november 2017)
Endnu et godt og vel overstået fly high kursus. Det kan vi takke to dygtige herrer for, en gjæv Skavbo , Henrik , hvis nogen er i tvivl😉 og en fra en østlig kurs , nemlig Asbjørn fra Djurs 😊. Begge med en fantastisk gejst , både med genopfriskning af tidligere kurser og nyt , lytte til hvad vi chauffører havde af små men vigtige spørgsmål og fortællinger fra det virkelige liv .  I nogle velfortjente pauser fik vi dejlig frokost med god varieret mad 🍰 og kage til kaffen.

Søren H. Sørensen (Fly High 2 d. 20.-21. november 2017)
Fly High 2 er et konflikthåndterings kursus, og er jo desværre relevant i forhold til de mange forskellige typer af kunder vi kører med. De forskellige konfliktværktøjer bliver gennemgået , konflikt trappen og forskellige måder at kommunikere på bliver vist. Begge dage giver mange ideer til hvordan man kan bruge det,  og både Asbjørn og Sophus veksler mellem praktiske øvelser, oplæg og kollega diskussioner. Specielt er vidensdelingen mellem chauffører meget lærerrig og giver gode debatter.

Evald Hansen (Fly High 4 d. 15.-16. november 2017)
Vi havde 2 fantastiske dejlige dage, med rigtig mange gode input fra både undervisere og os kursister. Efter sådanne 2 meget lærerige dage, er det som at få ladet batterierne op på ny så vi atter kan yde vores bedste i det skønne job vi har. Jeg synes at kurserne bliver meget bedre fra gang til gang og håber de bliver ved i meget lang tid endnu. Vi bliver for hver gang bedre rustet til at yde en god service. Det må da være til gavn for os alle i branchen og vores kunder. Bliv endelig ved i den gode stil.

John Brogaard (Fly High 3 d. 6.-7. november 2017)
Det har været et spændende kursus med god info omkring Midttrafik. Kunne godt tænke mig hvis emnet overfald/røveri blev drøftet i fremtiden på Fly High. Tak for denne gang.

Henrik Sørensen (Fly High 4 d. 30.-31. oktober 2017)
Der var dygtige lærere, en masse gode kollegaer at snakke med, det var meget interessant at få noget at vide om demens. Vi lærte også nogle gode greb, hvis man har brug for at komme fri af en ubehagelig situation. Det var også en sjov udendørs øvelse, det samme med den vi lavede indenfor. Forplejningen fejlede bestemt ingenting, alt i alt et rigtig godt kursus.

Henning Bobsin (Fly High 1 d. 26.-27. oktober 2017)
Om kursusindholdet vil jeg bemærke at der rammer man rigtig fint ift. mål og visioner. De små samarbejdsøvelser er gode til blandt andet at få løsnet lidt op hos deltagerne, men man kunne måske godt lave nogle flere eller anderledes gruppeopgaver, hvor man fik afstemt nogle forventninger til og hos buschauffør samt busselskaber og Midttrafik. Henrik og Carsten er gode instruktører, som har deres helt specielle tilgang til at undervise. Henrik er meget nede på jorden rolig-agtig, mens Carsten er noget mere frisk i sin form.

Birger Skipper (Fly High 4 d. 23.-24. oktober 2017)
De 2 kursusdage gik rimeligt. Lærerne er rigtig godt inde i deres stof, og prøver virkelig på at gøre det spændende. Konflikthåndtering er jo ikke det mest spændende, men tror vi var enige om at have fået nogle ting med hjem, som kan bruges i det daglige. Omkring DEMENS, var der en god debat. Vi oplever jo nok alle at stifte bekendtskab med problemet nogle gange. Resten af dag 2 drejede sig jo meget om Midttrafiks nye tiltag, CHAUFFØRNET. Man/vi skal nok lige tage sig/os sammen og få det i gang. Kurset på 2 dage er OK- så vil vi gerne ud og køre igen. Stoffet er lidt tørt, men det er ikke nemt at gøre ret meget ved. Maden var jo som sædvanlig rigtig god, og mængden passer bedre end den gjorde på de første 3 kurser. Da var der mad til dobbelt så mange som der skulle være. Her var der meget, rigtig god mad. Tror også der er kommet anden leverandør.

Vera Klejstrup (Fly High 1 d. 4.-5. maj 2017)
Jeg har været på Fly High 1 i Tranbjerg den 4-5 maj. Det var et rigtig godt og lærerigt kursus. Både Sofus og Carsten er nogle fantastiske undervisere og de har en evne til at gøre det mest kedelige stof til noget virkeligt spændende. Især de udendørs øvelser synes jeg var rigtig sjove og de gav jo rigtig god mening.

Rasmus Peter Mortensen (Fly High 4 d. 2.-3. maj 2017)
Det bedste og mest spændende af alle Fly High kurser til dato , meget engagerede instruktører/lærere som sørgede for at vi alle var meget involverede,lyttende og debatterende undervejs i de 2 dage, og vi fik meget ny viden med som kan bruges i vores daglige arbejde. En god forandring ved at alle instruktører/lærere var tilstede hele tiden undervejs i kurset, og maden var som sædvanlig rigtig god.

Denis Marukic (Fly High 1 Flex d. 24.-25. april 2017)
Henrik laver et fantastisk stykke arbejde, er seriøs, kompetent og dygtig underviser der er fokuseret fra start til slut. Der var plads til spørgsmål og diskussion og
alt sammen i en god tone hvilket er vigtig for os alle sammen. Jeg er 100% sikker på at fremtidige resultater ville kunne mærkes både hos Midttrafik og vognmændene
og ikke mindst vores kunder efter sådan et kursus. Så herfra kan vi kun sige at vi ser frem til Fly High 2.

Mia Stöcker Byrialsen (Fly High 1 Flex d. 24.-25. april 2017)
Super godt kursus, rigtig gode undervisere ( Henrik og Asbjørn ) kan stærkt anbefales. Krydser fingre for, at der kommer en Fly High 2 for flextrafik, for så er jeg klar.

Søren H. Sørensen (Fly High 1. d. 28.-29. marts 2017)
Kurset var veltilrettelagt og de to undervisere, Sofus og Asbjørn, gennemførte de to dage med en god portion humor. 
Emnerne var relevante og mødet med andre chauffører gav gode diskussioner og erfaringsudveksling. Positiv ånd og
fin afveksling mellem praktiske øvelser og samtale.