Har du brug for hjælp?

Vi sidder klar i kundeservice til at hjælpe dig.

Tlf. 70 210 230
Hverdage 7.00 - 18.00
Weekend/helligdage 10.00 - 17.00

Skriv til os eller chat med os

Flextrafik rejsegaranti

  • Er din sikkerhed for, at du når frem i tide
  • Gælder ved handicapkørsel, Flextur, Flexbus og Plustur
  • Dækker udgifter til taxa eller bil, hvis vi er skyld i, at du er mere end 20 minutter forsinket til dit rejsemål. Der er dog visse undtagelser, læs mere under 'Hvornår gælder Flextrafik rejsegarantien ikke?'

headline here

Sådan bruger du Flextrafik rejsegarantien

Vi forsøger at kontakte dig telefonisk, hvis vognen bliver forsinket.

Hvis du venter mere end 20 minutter på din vogn, skal du ringe til Midttrafik på 87 40 83 00 (tast 0).

  • Hvis du efter aftale med Midttrafik vælger at vente på vognen, får du turen uden beregning.
  • Hvis du efter aftale med Midttrafik selv bestiller en taxa, kan du efterfølgende få beløbet refunderet.
  • Hvis du efter aftale med Midttrafik får en til at køre dig i privat bil, kan føreren efterfølgende få udgiften refunderet.

Efterfølgende kan du ansøge om refusion af dine udgifter hos Midttrafik. Vi skal have modtaget din ansøgning senest 14 dage efter, at du har benyttet dig af rejsegarantien. Hvis ansøgningsfristen overskrides, kan du ikke forvente at få dine udgifter refunderet.

Får du accepteret din ansøgning, overfører vi beløbet til din NemKonto syv hverdage efter, at vi har modtaget din ansøgning.

headline here

Hvornår gælder Flextrafik rejsegarantien?

Rejsegarantien gælder:

  • Hvis Midttrafik er skyld i, at du kommer mindst 20 minutter for sent til dit rejsemål, hvis du ved bestillingen har oplyst, hvornår du skulle være fremme.

headline here

Hvornår gælder Flextrafik rejsegarantien ikke?

Rejsegarantien gælder ikke:

  • Hvis forsinkelsen skyldes forhold, som Midttrafik ikke har indflydelse på (force majeure). Det kan fx være arbejdsnedlæggelser, blokader, dårligt vejr med kraftig sne, isslag, orkan, trafikuheld eller pludseligt opståede forhold, hvor en tilsvarende transport i personbil vurderes at være generet i samme udstrækning.
  • Hvis Midttrafik senest 24 timer før har informeret om ændret kørsel på midttrafik.dk eller via andre lokale medier.
  • Hvis du bliver forsinket i forbindelse med skift fra tog, fly, færge eller busser fra et privat busselskab.
  • Udgifter til tabt arbejdsfortjeneste.
  • Den del af rejsen du ville have udført med tog, fly, færge eller busser fra et privat busselskab (fx udgift til ny billet).

Er du i tvivl, om rejsegarantien gælder, kan du ringe alle hverdage kl. 8.00 - 12.00 på 87 40 83 00 (tast 5).

headline here

Ansøgningsskema til Flextrafik rejsegaranti - sådan gør du

Online ansøgningsskema
Du kan udfylde ansøgningsskema til Flextrafik rejsegaranti online. 

Udfyld ansøgningsskema 

Du har mulighed for at vedhæfte din kvittering for taxakørsel.

Når du afgiver dine oplysninger, accepterer du samtidig Midttrafiks privatlivspolitik

Dine oplysninger indsendes via 'sikker mail'.

Print af skema
Du kan også printe og udfylde ansøgningsskema til Flextrafik rejsegaranti (pdf)

Du skal sende skemaet og taxakvittering med post eller aflevere det personligt til:

Midttrafik
Att.: Flextrafik kundeservice
Søren Nymarks Vej 3
8270 Højbjerg


Midttrafik skal have modtaget ansøgningen senest 14 dage efter, du har brugt Flextrafik rejsegarantien. Hvis ansøgningsfristen overskrides, kan du ikke forvente at få kompensation.

Beløbet overføres til din NemKonto syv hverdage efter, vi har modtaget din ansøgning. 

Det er vigtigt, at du oplyser dit CPR-nummer. Det vil kun blive brugt til identifikation af din NemKonto.

Der udbetales maks. 400 kr. i refusion på Flextur, Flexbus og Plustur.

Der er intet maks. beløb ved handicapkørsel (gælder både taxa og bil).

headline here

Hvad giver Flextrafik rejsegarantien?

Flextrafik rejsegaranti dækker kørselsudgifter til taxa mod kvittering eller bil t/r til statens takst. Vær opmærksom på, at det er føreren af bilen, der skal søge om refusion.

Der udbetales maks. 400 kr. i refusion på Flextur, Flexbus og Plustur.

Der er intet maks. beløb ved handicapkørsel (gælder både taxa og bil).