Spørgsmål og svar om midlertidig fakturering fra d. 14. januar 2021

Herunder kan du finde svar på de oftest stillede spørgsmål om midlertidig fakturering af kørsel i Flextrafik udført fra d. 14. januar 2021.

headline here
Hvorfor kan jeg ikke betale med kontanter?

Du kan midlertidigt ikke betale med kontanter i Flextrafiks biler fra d. 14. januar 2021 pga. det høje smittetryk.

Midttrafik har valgt denne tilgang for at skabe større tryghed for både vores kunder og chauffører.

Vi beklager meget de gener, som de nye, midlertidige tiltag måtte medføre for dig.

headline here
Må Midttrafik gerne stoppe for kontant betaling?

Forbrugerombudsmanden har givet alle trafikselskaber i Danmark dispensation til midlertidigt at stoppe for modtagelsen af kontanter. Dispensationen er givet på baggrund af det nuværende smittetryk.

headline here
Hvornår kan jeg igen betale med kontanter?

Det vil blive muligt at betale med kontanter igen, når smittetrykket falder og de hårde restriktioner ophæves. Midttrafik vil informere dig, når muligheden for kontant betaling genindføres.

headline here
Hvorfor har jeg fået en faktura fra Midttrafik på en handicaptur eller Flextur?

Du har bestilt en handicaptur eller Flextur i tiden, hvor Midttrafik ikke modtager kontant betaling.

headline here
Hvornår modtager jeg min første faktura fra Midttrafik?

Midttrafik udsender faktura dækkende for en periode på 14 dage.

  • Hvis du er tilmeldt e-Boks:
    Hvis du har e-Boks, modtager du din første faktura ca. 14 dage efter din første tur.

  • Hvis du ikke er tilmeldt e-Boks:
    Hvis du ikke har e-Boks, bliver din første faktura sendt med posten ca. 14 dage efter din første tur. Hertil skal du lægge PostNords ekspeditionstid.

 

headline here
Hvordan modtager jeg min faktura?

Hvordan du modtager din faktura, afhænger af, om du er tilmeldt e-Boks:

  • Hvis du er tilmeldt e-Boks:
    Hvis du har e-Boks, sender Midttrafik din faktura hertil.

  • Hvis du ikke er tilmeldt e-Boks:
    Hvis du ikke har e-Boks, bliver din faktura sendt med posten.
headline here
Kan jeg modtage min faktura på mail?

Det er desværre ikke muligt at sende din faktura på mail. 

Midttrafik sender din faktura via e-Boks, hvis du er tilmeldt hertil. Ellers sendes fakturaen med posten.

headline here
Hvordan betaler jeg min faktura?
  • Via Netbank:
    Her skal du anvende det BetalingsID som står på fakturaen: +71>xxxxxxxxxxxxxxx<xxxxxxxx.

  • Med MobilePay:
    Ring venligst på tlf. 87 40 82 52 og oplys navn, fødselsdato og det mobilnummer, der betales fra. Familie eller venner kan også overføre beløbet for dig via MobilePay.

  • Hvis Netbank og MobilePay ikke er en mulighed:
    Hvis du ikke har mulighed for at betale med Netbank eller MobilePay, kan du kontakte din bank, som kan hjælpe dig med at betale fakturaen.

headline here
Hvad gør jeg, hvis jeg har betalt kontant til chaufføren, selvom det ikke er tilladt?

Kontakt venligst Midttrafik på tlf. 87 40 83 00.

headline here
Jeg mener ikke, at jeg var ude at køre på den anførte dato – hvad gør jeg?

Kontakt venligst Midttrafik på tlf. 87 40 83 00.

Herefter kan Flextrafik tjekke, hvilken tur du har kørt.

headline here
Hvorfor har jeg modtaget en rykker fra Midttrafik, når jeg ikke har modtaget en faktura?
  • Hvis du er tilmeldt e-Boks:
    Hvis du har e-Boks, kan du tjekke om fakturaen er modtaget derinde.

  • Hvis du ikke er tilmeldt e-Boks:
    Hvis du ikke har e-Boks, er fakturaen sendt med posten og den er måske ikke nået frem til dig.

    Hvis du ønsker at få fakturaen tilsendt kan du ringe til tlf. 87 40 82 52 eller skrive til oekonomi@midttrafik.dk. Herefter sender vi fakturaen til dig igen.

    Oplys i mailen om du ønsker at få fakturaen på mail eller fremsendt med posten.

headline here
Min adgang til at bestille tur i Flextrafik app’en er spærret, hvad gør jeg?

Hvis du har gæld, som er forfalden til betaling, vil Midttrafik spærre din adgang til at bestille ture online og via app’en.

Vi har sendt en rykker, som du bedes betale. Når Midttrafik modtager din betaling, åbnes der for din adgang igen.