Har du brug for hjælp?

Vi sidder klar i kundeservice til at hjælpe dig.

Tlf. 70 210 230
Hverdage 7.00 - 18.00
Weekend/helligdage 10.00 - 17.00

Skriv til os eller chat med os

Midttrafiks kunder har kåret de bedste busselskaber

I går overrakte Midttrafik prisen ’Bedste busselskab 2017/2018’ til de to busselskaber, som har leveret den højeste kundetilfredshed i år. TK-Bus vinder puljen med små ruter og De Grønne Busser vinder puljen med store ruter. Derudover uddeles en pris til de busselskaber, som har den højeste tilfreds med chaufførernes service og kørsel.

Smilende var store, og chaufførerne var stolte, da prisen som ’Bedste busselskab 2017/2018’ i går blev uddelt. TK-Bus vinder i puljen med små ruter, som kører under 15.000 køreplantimer om året, og De Grønne Busser vinder puljen med store ruter, som kører mere end 15.000 køreplantimer om året.

Kunderne er tilfredse
Kundetilfredshedsmålingerne viser, at den samlede tilfredshed er høj på tværs af alle de busselskaber, som kører for Midttrafik. Busselskaberne i puljen med små ruter scorer i gennemsnit 8,2 på en skala fra 0-10, mens scoren i puljen med store ruter er 8,1.

- Vi er glade for, at kunderne synes, de får en god kvalitet, når de kører med vores busser. Med kåringerne anerkender vi de busselskaber, der yder en ekstra god service, siger Mette Julbo, vicedirektør i Midttrafik.

TK-Bus vinder prisen for små ruter
TK-Bus klarer sig flot på alle spørgsmål i tilfredshedsmålingen. Desuden ligger de helt i top i kvalitetsvurderingen, fordi de slet ikke har haft nogen kundeklager i perioden.

Jeg er utrolig stolt over at vinde prisen for bedste busselskab på små ruter, fortæller Tommy Krogh, ejer af TK-Bus. Vi er særlig glade for, at vi ikke har haft nogen kundeklager, og at vi scorer højt på vedligehold/rengøring af vore busser. Det må jo betyde, at vi har nogle dygtige chauffører. Stor ros til dem. Vi prøver alle på at yde den bedste service for passagererne i hverdagen. Det er dejligt, at det ikke er firmaets størrelse, der er afgørende - det er kundernes afgørelse, og vi er jo i et service erhverv.

Med prisen følger 150.000 kr. De Gule Busser får 50.000 kr. for 2. pladsen, og 3. pladsen på 25.000 kr. går til Holstebro Turistbusser i puljen med små ruter.

TK-Bus kører lokale ruter i Viborgområdet bl.a. rute 770 og 771.

De Grønne Busser vinder prisen for store ruter
I puljen med store ruter får De Grønne Busser en flot score på alle spørgsmål i tilfredshedsmålingen. Herudover har de et lavt antal kundeklager og deltager på Midttrafiks chaufføruddannelse.
- At det er kunderne, der har kåret De Grønne Busser som bedste busselskab og rost chaufførerne for bedste kørsel og service, er det største skulderklap, man kan få, fortæller Kim Nielsen, ejer af De Grønne Busser. Når bare man holder begge ben på jorden, møder sit personale i øjenhøjde og viser gensidig respekt for hinanden, så har man et godt fundament til at skabe gode resultater.

Med prisen følger 150.000 kr. I puljen med store ruter går 2. pladsen på 50.000 kr. til Keolis, og 3. pladsen på 25.000 kr. går til Nobina Danmark.

De Grønne Busser kører regionale ruter bl.a. rute 114 og 918x.

Ekstra bonus for chaufførtilfredshed i år
Som noget nyt kårer Midttrafik også de to busselskaber, som leverer det flotteste resultat på chaufførernes service og kørsel. Denne kåring er et skulderklap til de chaufførgrupper, som giver kunderne en god oplevelse, når de kører med busserne.

Præmien er et arrangement for chaufførerne, og her vinder De Gule Busser for de små ruter, mens de Grønne Busser også vinder denne pris for de store ruter.

Om Midttrafiks bedste busselskab
Det er Midttrafiks kunder, der er med til at finde de busselskaber, der gør en ekstra indsats for at få glade og tilfredse kunder i busserne. Der er gennemført to tilfredshedsmålinger i perioden 2017/2018, hvor kunderne svarer på, hvor tilfredse de er med busrejsen, chaufførens service, chaufførens kørsel, rengøringen og bussens indvendige vedligehold. Ud over kundetilfredshedsmålinger tages der højde for, hvilken kvalitet busselskaberne har leveret i 2017/2018. Her inddrages antallet af kundeklager om chaufførernes service og kørsel, og om de har deltaget på Midttrafiks chaufføruddannelse Fly High.
Midttrafiks bedste busselskab har kørt siden 2015.