Sådan skal kunderne lære flextur at kende

Midttrafik lancerer flextur, plustur og flexbus i en ny og mere tilgængelig version med en stor markedsføringskampagne. Kampagnen skal øge kendskabet til Midttrafiks tilbud af kollektiv trafik på bestilling.

Trods cirka 160.000 flexture om året er kendskabet til produktet flextur begrænset hos borgerne i Midtjylland. En kundeundersøgelse fastslog i 2021, at brugerne opfatter produkterne flextur, plustur og flexbus som komplekse, når det kom til kendskab, bestilling og betaling. Undersøgelsen viste også, at mange opfatter flextur som sygetransport eller et produkt til ældre borgere. 

Midttrafik har omsat denne indsigt til en film, der på cirka et minut nedbryder barrierer og fortæller, hvad flextur virkelig handler om. 

Se filmen her

Budskaberne, der skal øge kendskabet til flextur er spredt ud på flere medier i en hovedkampagne:

  • Film på sociale medier
  • Film på TV2 Play
  • Bannerannoncering på blandt andet nyhedssites
  • Hængeskilte i flexbiler og busser
  • Flyer i flexbiler og busser
  • Avisannonce i Jyllands Posten
  • Pressemeddelelse
  • Folierede biler i hele Region Midtjylland

16 kommuner har desuden takket ja til et markedsføringskit fra Midttrafik, der giver dem mulighed for at køre lokale markedsføringskampagner. Det kan fx være formidling af knudepunkter. Der er leveret templates til følgende:

  • Annoncer
  • Facebook-opslag
  • Flyers
  • Plakater
  • Mailbanners
  • Rollup

Kampagneperiode

Hovedkampagnen starter 26. juni og løber til udgangen af september med størst intensivitet i august og september.

Kommuner, der udelukkende har plustur vil modtage et særligt markedsføringskit til plustur i løbet af de næste par måneder.