Er du sikker?

Enkeltbillet - Midttrafik app

 

Gyldighed

Gyldig i:
Alle Midttrafiks busser, Midtjyske Jernbaner og Letbanen. Ikke gyldig i andre tog

Område:
Hele Midttrafik

Zoner:
De zoner, der fremgår af billetten

Tid:
Hele den periode, der står på billetten

Natbus:
Billetten gælder også som delvis betaling i natbussen

Kontrol

• Dato og klokkeslæt
• Fra og til
• Dagsfarve
• Gyroskop
• Nedtælling

Gyldigheds-indikator:
Indikatoren kan have tre farver:
• Grøn når man er inden for både gyldigt område og tidsgyldighed
• Rød hvis man ikke er inden for gyldigt område eller tidsgyldighed
• Orange hvis systemet ikke kan se, om billetten er gyldig - fx hvis telefonens GPS er slået fra. Det betyder ikke, at kunden snyder, men at du skal være særligt opmærksom, når du tjekker gyldigheden
• Prikken på zonekortet og feltet med zoneantal følger også de tre farver

Uret:
Uret tæller 1/10 sekunder, så det er både et bevægeligt element, og så kan det sammenlignes med tiden på telefonen.
Du kan også tjekke altid tjekke med uret i bussen.

Ved tvivl om gyldighed:
• Tjek dagskode (kode + farve) (du får tilsendt dagens koder på din realtidsskærm under fanen Billet)
• Tjek kontrol ID på din realtidsskærm
• Bed kunden om at trykke på kortet
• Bed om dokumentation for alder ved tvivl om korrekt kundetype

Snyd/misbrug

  • Billetten kan være et billede eller en skærmoptagelse. Er du i tvivl, så bed kunden lukke billetten og åbne den forfra i app'en

Læs mere

  • Alle billetter i Midttrafik app skal være købt inden påstigning
  • Det er kundernes eget ansvar, at der er strøm på deres smartphone eller tablet, og at skærmen er intakt
  • Enkeltbilletter udstedes til mindst 2 zoner, svarende til at der altid skal betales en grundtakst
  • Zoneantal og tidsgyldighed kan udvides ved at købe tilkøbsbillet 
    Se afsnit om zoneberegning i chaufførhåndbogen
  • Der er fri omstigning på enkeltbilletter inden for zone- og tidsgyldigheden
  • Der kan kræves dokumentation ved køb af børnebilletter
  • Har kunden netværksproblemer, så bed kunden deaktiverer wi-fi og benytte mobildata.
    Ved du, at der generelt er dårlig dækning i området, bed da kunden færdiggøre billetkøb, når der igen er signal eller via bussens wi-fi