{{news.Title}}
Nu skal Midttrafiks kunder igen være med til at finde de busselskaber, der gør en ekstra indsats for at få glade og tilfredse kunder i busserne.
Periode
Lige som sidste år vil dataindsamling foregå over to uger; én kendt uge (uge 40) og én ukendt uge i perioden frem til april 2019. Analysebureauet uddeler spørgeskemaer til kunder i busserne, som de afleverer igen, inden de står af.
Interviewerne bærer dette skilt og rejser gratis:
Kundetilfredshedsmålingen består af fem spørgsmål:
- Hvor tilfreds er du overordnet med den busrejse, du foretager lige nu?
- Hvor tilfreds er du med chaufførens service?
- Hvor tilfreds er du med chaufførens kørsel?
- Hvor tilfreds er du med rengøringen i bussen?
- Hvor tilfreds er du med det indvendige vedligehold af bussens sæder, gulve mv.?
Kunderne skal svare på en skala fra 0-10, hvor tilfredse de er.
Bedste busselskab 2018/2019 afgøres ikke alene på baggrund af kundernes tilfredshed.
Der indgår også følgende parametre:
- Indberettede kundeklager med årsagerne: Håndholdt mobil, chaufførens kørsel, chaufførens opførsel og rygning.
- Deltagelse på Fly High.
Kundetilfredshedsmålingen vil stadig udgøre hovedelementet i kåringen, men ovenstående parametre vil påvirke den samlede tilfredshedsscore.
Der arbejdes i 2018/2019 med to kåringspuljer:
Præmier
Der uddeles præmier til 1., 2. og 3. pladsen i begge puljer.
Busselskabet, der opnår den højeste tilfredshedsscore, modtager en bonus på 150.000 kr.
2. pladsen modtager 50.000 kr.
3. pladsen modtager 25.000 kr.
Busselskaberne bestemmer selv, hvad bonussen skal bruges til.
Herudover får vinderen i begge puljer lov til at dekorere busserne med flotte diplomklistermærker, der viser, at de er Midttrafiks bedste busselskab 2018/2019. De vindende busselskaber får direkte besked og bliver offentliggjort på midttrafik.dk og på ChaufførNet.
Igen i år udbetaler vi en præmie til de busselskaber, der har den højeste tilfredshed med chaufførens service og kørsel i både puljen med små og store ruter. I denne kåring indgår også indberettede kundeklager med årsagerne:
Håndholdt mobil, chaufførens kørsel, chaufførens opførsel og rygning, og deltagelse på Fly High.
Præmier
De to busselskaber, der opnår den højeste tilfredshedsscore for chaufførens service og kørsel, modtager en bonus på mellem 5.000 – 50.000 kr. afhængig af antallet af chauffører.
Midttrafik kontakter de vindende busselskaber for at aftale dato for overrækkelse af præmier.
Midttrafik informerer i ugen op til målingen i uge 40 kunderne om, at de kan møde interviewere fra et analysebureau i busserne. Det gør vi på Facebook og midttrafik.dk
{{comment.CreatedDate | date:'dd/MM-yyyy'}}
{{subcomment.CreatedDate | date:'dd/MM-yyyy'}}