{{news.Title}}
Godt nytår - vi håber, du er kommet godt ind i det!
Vi starter året her på ChaufførNet med en lille opfriskning af, hvad du skal gøre, når du støder på et kort, der er udløbet eller er et forsøg på snyd.
Hvis retningslinjerne ikke følges, mangler både vi og politiet beviserne i en eventuel bedragerisag.
Udfyld altid skemaet
Uanset om du indrager et kort, fordi det er udløbet, eller fordi det er falsk, skal skemaet udfyldes. Et korrekt udfyldt skema er helt afgørende i en efterfølgende sag.
Du får skemaet hos dit busselskab, og det skal altid ligge i bussen. Du kan se skemaet her:
Ved snyd inddrages både værdiindlæg og stamkort
Hvis du støder på snyd (falskneri) med et periodekort eller Ungdomskort, er det vigtig, at du både inddrager stamkort og værdiindlæg.
Kig ekstra godt på billedet, og skriv bag på skemaet, hvis det var personen på billedet, der forsøgte at bruge kortet.
Skriv 'person der brugte kortet, og person på billedet er den samme'.
OBS!
Hvis kortet blot er udløbet, skal du kun inddrage værdiindlægget.
Giv beviserne videre med det samme
For at vi og politiet kan stå stærkest muligt i tilfælde af snyd, er det vigtigt, der ikke går for lang tid, før vi får kortet. Dette gælder alle typer kort.
Så giv skema og kort videre til dit busselskab umiddelbart efter din vagt. Samtidig beder vi busselskaberne om at sende det til os hurtigst muligt.
Fortæl os om nye tilfælde af snyd
Hvis du oplever, at en kunde snyder på en måde, vi ikke har set før, vil vi meget gerne have besked her på ChaufførNet.
Så kan vi nemlig få opdateret info i billetoversigten.
Tak, fordi du hjælper med at stoppe snyd i bussen!
{{comment.CreatedDate | date:'dd/MM-yyyy'}}
{{subcomment.CreatedDate | date:'dd/MM-yyyy'}}