{{news.Title}}
Du tjekker højst sandsynligt kundernes billetter, præcis som du skal – og så vil vi bede dig se helt bort fra denne nyhed og bare fortsætte det gode arbejde! Kører du bybus i Aarhus, er denne nyhed heller ikke til dig.
Men vi har desværre konstateret flere tilfælde, hvor chauffører knap nok kigger på kundernes billet, når de står på bussen. Det drejer sig især om mobilbilletter. Det er selvfølgeligt uholdbart – både for kunderne, for dine kollegaer og for Midttrafik.
Din rolle er afgørende
At tjekke kundernes billetter er en vigtig del af arbejdet som chauffør, og det er afgørende, at man som kunde har tillid til, at de andre kunder også betaler for at køre bus. Det er i øvrigt også afgørende for, at der er penge til kollektiv transport i Midtjylland.
Det handler ikke om de 'svære' billetter
Vi ved godt, der er billetter, det kan være svært eller tidskrævende som chauffør at tjekke - fx ved omstigning. Men det er ikke det, der er tale om her. Det drejer sig om helt almindelige billetter, til egen rute, der ikke bliver tjekket ordenligt.
Ingen forskel på mobilbilletter og andre billetter
En mobilbillet skal tjekkes på nøjagtig samme måde som alle andre billetter. Det er ikke nok at se, at kunden har en billet på skærmen, eller at logoet drejer rundt. Både kundetype, tidsgyldighed og zoner skal tjekkes – og det er din opgave som chauffør.
Skriv til os, hvis du er i tvivl om noget
Er der billetter, du er i tvivl om, eller har du spørgsmål til dine opgaver som chauffør, er du altid velkommen til at bruge 'Skriv til Midttrafik’ her på ChaufførNet. Vi er klar til svare på dine spørgsmål.
{{comment.CreatedDate | date:'dd/MM-yyyy'}}
{{subcomment.CreatedDate | date:'dd/MM-yyyy'}}