Bestilling af erstatningskort og midlertidigt Skolekort

Skolesekretærer kan bestille et erstatningskort og et midlertidigt Skolekort til de elever, der i det indeværende skoleår allerede er bestilt kort til. Det kan fx være på grund af et mistet Skolekort, chippen på kort virker ikke eller, at det bestilte Skolekort ikke er kommet frem. 

I perioden indtil erstatningskortet bliver leveret, kan skolesekretæren bestille et midlertidigt Skolekort, som gælder i 12 dage fra udstedelsen. Det midlertidige kort kan først bestilles, når et erstatningskort er bestilt på mitskolekort.dk.

Sådan gør du:

  • Log på mitskolekort
  • Vælg elevadministration
  • Find eleven, der skal have et erstatningskort
  • Bestil erstatningskortet
  • Så snart erstatningskortet er bestilt, vil der komme en ny knap: Hent midlertidig PDF-billet
  • Print PDF-billetten og stempel med skolestempel og underskriv, inden det midlertidige Skolekort bliver udleveret til eleven

Se eksempel på PDF-billet

Skolen skal inddrage det midlertidige Skolekort, når erstatningskortet er modtaget.

Det midlertidige Skolekort er gyldigt på samme betingelser som det mistede kort.

Der kan ikke bestilles midlertidigt Skolekort ved bestilling af nyt kort, der er altid 10 dages ekspeditionstid ved bestilling af Skolekort på Rejsekort.

Ved bestilling af erstatningskort lukkes det aktuelle kort og eleven kan ikke længere rejse på et genfundet kort.