Rejsegaranti: Flextur
Flextur rejsegaranti dækker udgifter til taxa eller bil, hvis Midttrafik er skyld i, at du er mere end 20 minutter* forsinket til dit rejsemål. Der er dog visse undtagelser. Læs mere under "Hvornår gælder Flextur rejsegarantien ikke?".
Flextur rejsegaranti gælder kun for Flextur og kan ikke kombineres med Midttrafiks øvrige rejsegarantier.
* Forsinkelsen beregnes fra 20 minutter efter det lovede afhentningstidspunkt. Læs mere under ”Her gælder rejsegarantien”.
Vi forsøger at kontakte dig telefonisk, hvis bilen bliver forsinket.
Hvis du venter mere end 20 minutter på din bil, skal du ringe til Midttrafik på tlf. 87 40 83 00 (tast 0).
- Hvis du efter aftale med Midttrafik selv bestiller en taxa, kan du efterfølgende få beløbet refunderet.
- Hvis du efter aftale med Midttrafik får en til at køre dig i privat bil, kan føreren efterfølgende få udgiften refunderet.
Ring efter en taxa eller kør i egen bil. Vi refunderer kørselsudgifter op til 75 km med taxa og 75 km t/r i bil. Du lægger selv ud for udgifterne. Rejser du med taxa, skal du huske at få en taxakvittering med km-tal, tidspunkter mv., som du skal sende med din ansøgning. Dankortkvittering, MobilePay kvittering, kontoudtog eller lignende er ikke gyldige som dokumentation.
For at sikre en hurtig sagsbehandling, vil vi gerne modtage din ansøgning senest 14 dage efter den forsinkelse, du søger rejsegaranti for. Forældelsesfristen for ansøgning af rejsegaranti er tre år.
Får du accepteret din ansøgning, overfører vi normalt beløbet til din NemKonto senest syv hverdage efter, at vi har modtaget din ansøgning.
Rejsegaranti gælder, når bilen kommer mere end 40 minutter senere end det lovede afhentningstidspunkt.
Eksempel: Er du lovet afhentning kl. 10.00, må bilen komme op til 20 minutter senere, hvilket vil sige kl. 10.20. Hvis bilen er over 20 minutter forsinket, hvilket vil sige kl. 10.40, gælder rejsegarantien.
Bestiller du med et ”senest fremme”-tidspunkt, anbefales du at booke med 20 minutters buffer til det faktiske tidspunkt.
Eksempel: Har du en aftale, hvor du skal være senest fremme kl. 10.00, så bør du bestille turen til at være senest fremme kl. 9.40, så der er en buffer på 20 minutter. Hvis bilen bliver så forsinket, at du ikke kan være fremme kl. 10.00, så gælder rejsegarantien.
Rejsegarantien gælder ikke:
Du kan udfylde ansøgningsskema til Flextur rejsegaranti online.
Du har mulighed for at vedhæfte din kvittering for taxakørsel.
Se hvordan dine personoplysninger behandles i Midttrafik privatlivspolitik
De informationer, du sender via formularen, bliver sendt krypteret til Midttrafik.
For at sikre en hurtig sagsbehandling, vil vi gerne modtage din ansøgning senest 14 dage efter den forsinkelse, du søger rejsegaranti for. Forældelsesfristen for ansøgning af rejsegaranti er tre år.
Får du accepteret din ansøgning, overfører vi normalt beløbet til din NemKonto senest syv hverdage efter, at vi har modtaget din ansøgning.
Det er vigtigt, at du oplyser dit CPR-nummer. Det vil kun blive brugt til identifikation af din NemKonto.
Du kan også sende et brev med taxakvittering, oplysning om fødselsdato og år, dit fulde navn og adresse og postnr. Du skal desuden oplyse, hvor du skulle være kørt fra og til, dato og aftalt afhentningstidspunkt.
Brevet sendes til:
Midttrafik
Søren Nymarks Vej 3
8270 Højbjerg
Att.: Kundeservice
Rejsegarantien dækker kørselsudgifter op til 75 km i taxa mod kvittering eller op til 75 km t/r i egen bil t/r til statens takst. Vær opmærksom på, at det er føreren af bilen, der skal søge om refusion.
Der refunderes kun udgifter til taxa eller bil til den destination, Midttrafik ville have kørt dig til - gældende fra den destination, hvor din rejse blev afbrudt eller forsinket. Der refunderes ikke udgifter til parkering.