Flextrafik nyhedsbrev

December 2021

Mundbind

Chauffører skal anvende mundbind eller visir, når der er kunder i vognen samt ved kundekontakt.  Chauffører skal følge de til enhver tid gældende retningslinjer for anvendelse af mundbind eller visir i områder, hvor det er et krav, fx på sygehuse, plejehjem og lægehuse. Hvis du møder kunder, som ikke har mundbind eller visir med, skal du udlevere et mundbind til kunden.

Dine mundbind skal være CE godkendt og Type II. Stofmundbind må IKKE anvendes.

Mundbind kan afhentes hos Midttrafik, Søren Nymarks vej 3, 8270 Højbjerg på hverdage mandag - fredag kl. 08.00 - 11.00. Ring til vores servicemedarbejder på tlf. 22 85 27 19 eller tlf. 61 14 86 30, inden du ankommer. Mundbind udleveres også på flere af regionens sygehuse.

Se opdateret liste over afhentningssteder her

Coronapas

Mange institutioner, plejecentre, bosteder mv. overvejer at indføre krav om gyldigt Coronapas, eller dokumentation for negativ test ved indgangen. Derfor opfordrer vi til, at du altid har et gyldigt Coronapas - eller dokumentation for test med - så du kan komme ind alle de steder, hvor du skal afhente eller aflevere kunder.

Bagage

Ved handicapkørsel og Flextur er det gratis at medbringe ét stk. bagage. Vejer bagagen over 11 kg., skal kunden selv kunne løfte bagagen ind/ud af bilen. Er der ekstra bagage, skal kunden betale samme pris for ekstra bagage, som for en medrejsende gæst. Ved patientbefordring kan der medbringes en smule bagage, men er der meget bagage, bedes du kontakte Driftscentret, inden du medtager det i bilen.

Tryk altid for ny ordre senest ved ankomst til adresse

Du skal via vognens anlæg kvittere for hvert stop, som du udfører. Er vognen korrekt tilmeldt om morgenen, udsendes første stop automatisk. Herefter skal du trykke for ny ordre senest ved ankomst til adressen – og gerne 2-3 min minutter før. Der kan være forsinkelse på beskederne. At trykke 2-3 min. før ankomst sikrer, at Planet opfatter vognen som rettidig. Servicetiden, som du bruger på at afhente eller aflevere, ligger i den tid, der gives til turen. 

Stoppestederne på Flexbus og Plustur

Ved Flexbus og Plustur kan kunderne bestille deres ture via Rejseplanen. Disse ture går enten fra stoppested til stoppested (Flexbus) eller fra/til privatadresse til/fra stoppested (Plustur). 

Vi oplever engang i mellem, at adressen som angiver, hvor stoppestedet skulle være placeret, ikke stemmer overens med den adresse, som stoppestedet i virkeligheden er placeret på. Kan du ikke finde et stoppested på den opgivne adresse, så ring til kunden, så I kan finde hinanden - og giv venligst Driftscentret besked enten på tlf. (eller via mail på planet@midttrafik.dk) om fejlen.

Oplys ikke nummeret til vognmandslinjen (Driftscentret)

Hvis en kunde efterspørger et nummer til Flextrafik, så undlad venligst at oplyse tlf. 70 11 22 10 til Driftscentret, som er forbeholdt chauffører.  Kunderne skal altid ringe på tlf. 87 40 83 00, hvor man både kan bestille og rykke for en vogn.

Tilkørsel indgang H, I, J og K på AUH Skejby

For at undgå at komme i køen til COVID-19 testcentret, så kan du med fordel køre til ovenstående indgange via Tyge Søndergaards Vej eller via Palle Juul-Jensens Boulevard vest om AUH.

Bestilling af kørsel til jul 2021 (gentagelse)

Hvis du har kunder i bilen, der spørger, hvornår de kan bestille kørsel til den 24. december, kan du oplyse følgende: Alle kunder, der er visiteret til handicapkørsel, kan bestille kørsel som er på under 100 km, i perioden fra 17. november til 16. december. Telefonerne er åbne på hverdage mellem kl. 8.00 og 16.00. Telefonnummer til julebestilling er 87 40 83 91.