Flextrafik nyhedsbrev

December 2023

Du skal have vinter- eller helårsdæk på din bil

Hvis du ikke har vinter- eller helårsdæk på din bil, skal du få det gjort nu.

Ifølge kontrakten skal din bil have vinterdæk eller helårsdæk på fra d. 1. november til d. 31. marts. Dækkene skal være vinter- eller helårsdæk mærket med enten M+S, et snefnugssymbol eller begge dele.

Hvis du bliver kaldt til vognkontrol, og du ikke har vinter- eller helårsdæk på din bil, bliver din bil lukket, indtil du har fået de rigtige dæk på.

Du kan mindske risikoen for smitte ved brug af håndsprit og god håndhygiejne

Det er blevet mørkt og koldt udenfor, og det øger risikoen for smitte med forkølelse og andre sygdomme, fordi vi samles indenfor.

Du kan mindske risikoen for smitte:

  • Når du sørger for at håndspritten står fremme i bilen, så både du og kunderne kan bruge den.
  • Når du sørger for at have en god håndhygiejne enten ved at bruge håndsprit, vaske hænder ofte eller begge dele.
  • Når du rengør kontaktpunkter i bilen ofte fx dørhåndtag.

Hvis du gerne vil bruge mundbind, skal du være velkommen til det. Du kan dog ikke kræve, at kunderne har et på.

Husk at have en kvitteringsblok i din bil

Du skal altid have en kvitteringsblok i din bil. Du skal bruge kvitteringsblokken, hvis kunderne har betalt kontant eller med kort og beder om at få en kvittering for turen. Det er din opgave at udfylde kvitteringen med de rigtige oplysninger. 

Du kan få flere blokke ved at skrive til planet@midttrafik.dk Så sender vi dem til dig/jer.

Hvornår kan kunderne bestille handicapkørsel til d. 24. december?

Du kan oplyse følgende til kunder, der spørger, hvornår de kan bestille handicapkørsel til d. 24. december:

Hvis kunden er visiteret til handicapkørsel, og turen er under 100 km, kan kunden bestille sin tur i perioden fra 16. november til 15. december. Telefonerne er åbne på hverdage mellem kl. 8.00 og 16.00. Telefonnummeret til bestilling af kørsel til d. 24. december er 87 40 83 91.

Hvis kundens tur er over 100 km, gælder der nogle særlige regler for bestillingen, som kunden bl.a. kan læse om på Midttrafiks hjemmeside.
Vi kører kun med Patientbefordring og handicapkørsel d. 24. og 31. december.

Kørsel i liftvogn

Vi har en del kunder som klager over, at der køres for stærkt i liftbilerne. Når vi efterfølgende checker, kan vi se, at det ikke er tilfældet. Vi beder dig være opmærksom på din ”kørestil”, når du kører liftvogn. Kør ikke for hurtigt i sving og rundkørsler - og brems ikke for hårdt. Det er især de ting, der klages over i forbindelse med kørslen generelt og hastighed.

Husk at ringe til kunderne

Når der er opgivet et telefonnummer, skal du ringe ca. 5 min før, du ankommer. Det er også vigtigt at ringe, hvis du er ”forsinket” ift. den planlagte tid. Det er tiden, der er oplyst uden for parentesen ().

Hvornår skal jeg ikke ringe?

Da vi i Driftscentret afvikler frokost i 2 hold i tidsrummet 11.45-12.45, og derfor er færre på telefonerne i det tidsrum, anbefaler vi, at du kun ringer med ting, der er ”her og nu” kl. 11.45- 12.45. Så kommer ”her og nu” kaldene hurtigere igennem, og det er en fordel både for os og for dig. Efter 12.45 er vi klar til at tage alle kald.