Lokal markedsføring

Midttrafik udarbejder og udgiver den overordnede basisinformation, fx om nye køreplaner, natbus og julekørsel, rejsegaranti og priser. 

Desuden lancerer Midttrafik overordnede kampagner af produkter og services, som kommer alle kommuner og Region Midtjylland til gode, fx Vis hensyn, Midttrafik live, Midttrafik app og ungdomskort.

markedsføringskalenderen kan du følge med i, hvilken information og kampagner der er i busserne i løbet af året.

Når din kommune ønsker lokal markedsføring

Den enkelte kommune, eller regionen, kan vælge at markedsføre enkelte produkter eller services lokalt i kommunen i samarbejde med Midttrafik. Det kan fx være:

  • en ny trafikplan
  • et nyt bybusnet eller køreplansændringer
  • ekstra indsats for en kørselstype (bus, letbane, flextur eller plustur)  

Dette stiller Midttrafik til rådighed:
midttrafik.dk, geosegmenteret annoncering på Facebook, information til chaufførerne via ChaufførNet, pressemeddelelse og i særlige tilfælde materialer i busser (hængeskilte, plakater og foldere). 

Dette skal kommunen selv finansiere:
Udgifter til eksterne grafikere og trykkeri, indrykning af lokale annoncer, lokale events, lokale skilte, lokale film mv.

Krav til markedsføringsmateriale

Midttrafik ønsker en ensartet markedsføring af kollektiv trafik på tværs af region og kommuner for at sikre genkendelighed blandt kunderne. Derfor tilbyder vi at lave lokale varianter af vores basisinformation og kampagner.

Det er vigtigt, at Midttrafik er tydelig afsender på alt materiale.

Hvis I ikke har jeres egen grafiker, kan I skrive til Anette Bjerregaard eller Rikke Minds Østergaard for hjælp til opgaven.

Midttrafik hjælper med rådgivning

Når der skal iværksættes en lokal markedsføringsindsats, bidrager Midttrafik gerne med rådgivning om egnede aktiviteter og platforme i forhold til den aktuelle målgruppe. Det kan fx gøres ved et opstartsmøde. Kontakt Anette Bjerregaard eller Rikke Minds Østergaard for nærmere aftale.

Husk godkendelse hos Midttrafik!

Hvis I selv producerer materialer lokalt, skal det godkendes hos Midttrafik før offentliggørelse. Send det færdige materiale til Anette Bjerregaard eller Rikke Minds Østergaard