Rejs alt det du vil med Letbanen

Med Letbanebilletten vil Midttrafik gøre det attraktivt at hoppe på Letbanen for de kunder, der ikke normalt bruger kollektiv trafik.

I hele juli måned kan kunderne købe en endagsbillet til Letbanen for 50 kr. og tage to børn med gratis. Letbanebilletten giver nye kunder mulighed for at få afprøvet Letbanen til billige penge. Den er desuden det oplagte valg for en tur med børnene, der som regel synes, at kollektiv trafik er spændende, uanset om man er forældre, bedsteforældre eller har andre relationer.

Målgruppen er bred, og det er Midttrafiks kommunikation også. Store plakater i bussernes læskærme i Aarhus fortæller om Letbanebilletten. Det samme gør de europlakater, Midttrafik har til rådighed på letbanestrækningen mod Grenaa. Annoncer med video på de sociale medier, Facebook, Instagram, Google og YouTube, er geosegmenterede, så de rammer de borgere, der bor langs strækningen eller i nærheden.  Mixet af sociale medier gør, at kunderne bliver eksponeret op til flere gange på forskellige kanaler.

Søgeordsoptimering på Google sikrer, at Letbanebilletten står øverst, når der søges på Letbanen og andre letbanerelaterede søgninger.

Letbanebilletten er samtidig et forsøg på at tiltrække kunder i den kollektive trafik i perioder, hvor der typisk ikke er så mange kunder. Erfaringerne kan Midttrafik bruge til fremtidige overvejelser om rabat-produkter, der fx kan fylde halvtomme busser på aften- og weekendafgange.