Øhhh... Er bus 11 lige kørt?

Kampagnens blikfang er tvivl om bussens færden. Produktet er Midttrafik live, der er kåret til bedste kundeserviceinitiativ i 2018 og indehaver af Passagerpulsens pris.

Midttrafik kører netop nu kampagne for Midttrafik live – en app, der viser hvor bussen er lige nu. Kunderne kan søge på et stoppested, se afgangstider og gemme stoppested eller busrute som favorit. Midttrafik live er downloadet 90.000 gange det seneste år. Og bare i september brugte kunderne app’en 325.000 gange.

Kunderne kan downloade Midttrafik live i App Store og på Google Play. Her får Midttrafik live høje ratings iOS 4.2 og Android 3.7 og mange positive kommentarer med på vejen.

Kampagnen med de tvivlende spørgsmål skal øge kendskabet til Midttrafik live, så endnu flere kunder får glæde af app’en. Kunderne møder i første omgang kampagnen på hængeskilte og plakater i busserne uden for Aarhus. Senere vil der være abribus-plakater på udvalgte stoppesteder i og uden for Aarhus. Kampagnen rammer bybusserne i Aarhus i uge 45.

Også denne gang bruger Midttrafik influencer-marketing. Drengene fra ”Kender du det” laver væddemål om bussens ankomst. Taberen skal smide bukserne i den ene af de i alt tre film, som kan ses på YouTube.com/midttrafik og via Dark Posts på Facebook, målrettet den unge målgruppe.

Kampagnen startede op i alle busser 8. oktober, undtagen i Aarhus bybusser. Derfor var det perfekt timing, at Passagerpulsen samme dag kårede Midttrafik live som det bedste kundevendte initiativ inden for kollektiv transport i 2018. Det var voteringen fra Passagerpulsens kundepanel og flest Facebook-stemmer, der afgjorde sagen. Passagerpulsen begrunder valget med følgende:

 "Det selskab, der vinder, har skabt en løsning på en konkret udfordring, som gør livet lettere for passagererne, når de er på farten" 

Og livet bliver endnu lettere for Midttrafiks kunder. I de kommende versioner af Midttrafik live bliver både navigation og søgning på busser og stoppesteder forbedret. Det bliver muligt at ’hoppe’ mellem Midttrafik live og Midttrafik app, hvor kunderne kan købe billetter.