Har du brug for hjælp?

Vi sidder klar i kundeservice til at hjælpe dig.

Tlf. 70 210 230
Hverdage 7.00 - 18.00
Weekend/helligdage 10.00 - 17.00

Skriv til os eller chat med os

Plustur

Når der er for langt til bussen eller Lemvigbanen, så kører Plustur dig fra din adresse til stoppestedet - eller omvendt.

Med Plustur kan du bruge den kollektive trafik, også selvom du bor et sted, hvor der er langt til eller ikke altid kører busser og tog. Plustur vil altid koble dig på den nærmeste kollektive trafik. Derfor vil du aldrig få tilbudt en Plustur, til at køre dig hele vejen på din rejse. Plustur tilbydes kun - og kan kun bestilles på rejseplanen.dk

Plustur kører lige nu som et forsøg i Lemvig Kommune.

headline here

Sådan bestiller du en Plustur

Bestilling
Du bliver kun tilbudt en Plustur, hvis du søger en rejse fra adresse til adresse på rejseplanen.dk

Hvis Plustur er en mulighed, vil den fremgå som en del af den rejse, du søger på. Du kan herefter bestille din Plustur på bestillingsportalen. Første gang du bruger bestillingsportalen, skal du oprette dig som bruger.

Du skal være opmærksom på, at det ikke er hele rejsen, du bestiller på bestillingsportalen, men kun din Plustur.

Når du bestiller en Plustur, finder vi det tidspunkt, der ligger nærmest din ankomst eller afgang med almindelig kollektiv trafik. Plustur er en samkørselsordning, det betyder, at der kan være flere med i bilen, og at turen kan være længere end den direkte vej. 

Du kan bestille din Plustur indtil en time før turens start, og tidligst 14 dage før. 

Du kan rejse med Plustur i de tidsrum, hvor der kører busser og tog. Det gælder ikke natbusser og julebusser. Du kan ikke bestille en Plustur 24. og 31. december. 

Pris
Det koster altid 20 kr. pr. person. Det svarer til en enkeltbillet for en voksen til 1-2 zoner.  Du betaler ved bestillingen via rejseplanen.dk med betalingskort. Resten af bus- eller togrejsen betales som normalt fx med rejsekort eller Midttrafik app.

Betaling
Du kan betale din Plustur med betalingskort ved bestilling. Du kan betale med Dankort, Visa Dankort, Visa Electron, Vpay, MasterCard, MaestroCard og JCB kort. Det er ikke muligt, at betale med pendlerkort og rejsekort. På den del af rejsen, som udføres med anden kollektiv trafik, kan du betale med kontanter, pendlerkort, Midttrafik app og rejsekort.

Tidspunkt
Du skal være opmærksom på, at afhentningstidspunktet, du får oplyst på bestillingsportalen er vejledende. Du får det endelige tidspunkt i ordrebekræftelsen, som du modtager pr. mail.

Tidspunktet kan variere med  - 5 /+ 15 min., du skal dog altid være klar til det oplyste tidspunkt. 

headline here

Modtag sms-påmindelse om din Plustur

Du kan tilmelde dig sms-påmindelse, når du opretter dig. Så modtager du en sms 24 timer før og igen 15 minutter før afhentningstidspunktet.

Den sms, du modtager 24 timer før, indeholder det afhentningstidspunkt, som du fik ved bestillingen. I den sms, du modtager 15 minutter før, kan du se det faktiske afhentningstidspunkt, som kan være forskudt med – 5 / + 15 minutter.

Hvis du skifter mobilnummer, skal du huske at ændre det under din kundeprofil. Du er selv ansvarlig for at opdatere dit mobilnummer.

headline here

Forsinkelse

Starter din rejse med en Plustur
Hvis din Plustur er forsinket med mere end 15 minutter, vil du blive kontaktet af os. Bliver du mod forventning ikke ringet op, skal du selv kontakte Midttrafik på tlf. 87 40 83 00 (tast 4). Hvis forsinkelsen betyder, at du ikke kan nå din videre forbindelse med bus/tog, så hjælper vi dig videre. 

Hvis der ikke er en ledig bil til dig, vil du i stedet blive henvist til at bruge vores rejsegaranti

Slutter din rejse med en Plustur
Har du bestilt en Plustur i forlængelse af en bus- eller togrejse, og din bus eller dit tog bliver forsinket undervejs, skal du selv kontakte Midttrafik på tlf. 87 40 83 00 (tast 4). Hvis det er muligt vil vi ændre din Plustur, så den bliver tilpasset din forsinkelse.

Hvis der ikke er en ledig bil til dig, vil du i stedet blive henvist til at bruge vores rejsegaranti

headline here

Afbestilling

Du kan afbestille din Plustur på bestillingsportalen under rejseoversigt. Du skal afbestille den senest en time før turens start.

Det er ikke muligt at ændre i en allerede bestilt Plustur. Her skal du i stedet afbestille Plusturen og bestille en ny på rejseplanen.dk

headline here

Her kan du bruge Plustur

Du kan bruge Plustur i de kommuner, der tilbyder Plustur i Midtjylland. Der tilbydes i øjeblikket kun Plustur i Lemvig kommune.

Derudover kan du bliver tilbudt Plustur i andre trafikselskabers område, hvis din rejsesøgning starter eller slutter i et område, hvor der tilbydes Plustur. 

Har du brug for hjælp?
Har du spørgsmål til, hvad Plustur er, kan du kontakte Midttrafik Kundecenter på tlf. 70 210 230.

Har du spørgsmål til en allerede bestilt Plustur, kan du kontakte Midttrafik på tlf. 87 40 83 00 (tast 4).