Plustur

Plustur er dit bindeled, når der er for langt til bussen eller toget. Plustur kører dig fra din adresse til stoppestedet - eller omvendt.

Plustur kan kun bestilles via rejseplanen.dk eller Rejseplanen app.

Se kort introfilm om Plustur her

headline here
Vigtig information vedr. Coronavirus/Covid-19

Spørgsmål og svar vedr. Coronavirus/Covid-19 i Flextrafik

Landsdækkende krav om mundbind i kollektiv trafik

Regeringen har udvidet kravet om brug af mundbind, så det fra 22. august gælder i al kollektiv trafik i hele Danmark  

Læs mere på vores informationsside om Coronavirus/Covid-19

Se de nye rejseregler her

Brug håndsprit før og efter din tur

Midttrafik vil gerne opfordre alle vores kunder til at bruge håndsprit både inden og efter din tur med Flextrafik for at mindske smitten af coronavirus/covid-19.

Begrænset samkørsel fra 27. maj 2020

Fra 27. maj 2020 vil du igen opleve, at der kan være andre med på din tur med Flextrafik. Midttrafik følger fortsat myndighedernes anbefalinger og sikrer, at der er god afstand mellem dig og de andre kunder i bilerne.

Maks. en ledsager/medrejsende

På grund af coronavirus/covid-19 må du maks. have en ledsager/medrejsende med på din tur med Flextrafik for øjeblikket. Dette er for at begrænse smitterisikoen. Du skal kun tage en ledsager/medrejsende med på turen, hvis det er absolut nødvendigt.

headline here
Godt at vide
  • Plustur tilbydes i Lemvig, Skanderborg og Norddjurs Kommune
  • Plustur tilbydes kun - og kan kun bestilles på rejseplanen.dk eller Rejseplanen app
  • Hvis Plustur er en mulighed, bliver den tilbudt, når du søger din rejse
  • Du bliver kørt i taxa, liftbil eller personbil
  • Plustur tilbydes ikke 24. og 31. december
  • Når du bestiller en Plustur fremsøges det tidspunkt, der ligger nærmest din ankomst eller afgang med almindelig bus eller tog
  • Du får oplyst dit afhentningstidspunkt ved bestilling (bilen kommer -5/+20 min. ift. det oplyste tidspunkt, og du skal stå klar ved vejen/kantstenen/stoppestedet, når bilen kommer)
  • Der kan være andre kunder med bilen, derfor kan turen blive lidt længere. Du betaler altid kun for den direkte vej

Se informationsark om Plustur (pdf)

headline here
Pris og betaling

En plustur koster altid det samme som en 2-zoners enkeltbillet.

Du betaler for din Plustur med det betalingskort, du har tilmeldt. Du kan tilmelde Dankort, Visa Dankort, Visa Electron, Vpay, MasterCard, MaestroCard og JCB kort. Det er ikke muligt, at betale med pendlerkort og rejsekort. 

Resten af din bus- eller togrejse betaler du som normalt, fx med rejsekort eller Midttrafik app.

headline here
Sådan bestiller du

Bestil via rejseplanen.dk eller Rejseplanen app

Du kan kun bestille via rejseplanen.dk eller Rejseplanen app.

  • Hvis Plustur er en mulighed, vil den fremgå på Rejseplanen som en del af den rejse, du søger på
  • Du bliver herefter guidet til bestillingsportalen, hvor du kan bestille din Plustur
  • Første gang du bruger bestillingsportalen, skal du oprette dig som bruger og tilknytte dit betalingskort
  • Du skal være opmærksom på, at det ikke er hele rejsen, du bestiller på bestillingsportalen, men kun din Plustur
  • Du kan bestille din Plustur indtil en time før turens start, og tidligst 14 dage før

Behandling af personoplysninger (Rejseplanen)

Afhentningstidspunkt

Du skal være opmærksom på, at afhentningstidspunktet, du får oplyst på bestillingsportalen, er vejledende. Du får det endelige tidspunkt i ordrebekræftelsen, som du modtager pr. mail.

Du får oplyst dit afhentningstidspunkt ved bestilling (bilen kommer -5/+20 min. ift. det oplyste tidspunkt, og du skal stå klar ved vejen/kantstenen/stoppestedet, når bilen kommer).

Sms-påmindelse

Du kan tilmelde dig sms-påmindelse, når du opretter dig. Så modtager du en sms 24 timer før og igen 15 minutter før afhentningstidspunktet.

Den sms, du modtager 24 timer før, indeholder det afhentningstidspunkt, som du fik ved bestillingen. I den sms, du modtager 15 minutter før, kan du se det faktiske afhentningstidspunkt, som kan være forskudt med –5/+20 minutter.

Hvis du skifter mobilnummer, skal du huske at ændre det under din kundeprofil. Du er selv ansvarlig for at opdatere dit mobilnummer.

headline here
Afbestilling

Det er ikke muligt at ændre i en allerede bestilt Plustur. Her skal du i stedet afbestille Plusturen og bestille en ny på rejseplanen.dk

Du kan afbestille din Plustur på bestillingsportalen under 'Rejseoversigt'. Du skal afbestille den senest en time før turens start.

Har du spørgsmål til en allerede bestilt Plustur, kan du kontakte Midttrafik på tlf. 87 40 83 00 (tast 4).

headline here
Forsinkelse og rejsegaranti

Når rejsen starter med en Plustur

Hvis din Plustur er forsinket med mere end 20 minutter, vil du blive kontaktet af os. Bliver du mod forventning ikke ringet op, skal du selv kontakte Midttrafik på tlf. 87 40 83 00 (tast 0). Hvis forsinkelsen betyder, at du ikke kan nå din videre forbindelse med bus/tog, så hjælper vi dig videre. 

Hvis der ikke er en ledig bil til dig, vil du i stedet blive henvist til at bruge vores rejsegaranti

Når rejsen slutter med en Plustur

Har du bestilt en Plustur i forlængelse af en bus- eller togrejse, og din bus eller dit tog bliver forsinket undervejs, skal du selv kontakte Midttrafik på tlf. 87 40 83 00 (tast 0). Hvis det er muligt vil vi ændre din Plustur, så den bliver tilpasset din forsinkelse.

Hvis der ikke er en ledig bil til dig, vil du i stedet blive henvist til at bruge vores rejsegaranti

headline here
Rejseregler

Adresse til adresse ved kantstenen

Du bliver hentet ved og kørt til kantstenen (eller hvor en almindelig taxi ville holde) på den adresse/det stoppested, du bestiller turen fra og til. Er du gangbesværet, hjælper chaufføren gerne med ind- og udstigning i vognen samt fastspænding af eventuelle hjælpemidler, men du skal selv kunne komme hen til vognen.

Bagage

Hvis du medbringer bagage, skal du oplyse det ved bestilling, så du kan være sikker på, at der er plads i bilen. Medbragt bagage skal ske i et omfang, hvor det ikke er til gene for de øvrige kunder, og hvor pladsforholdene i øvrigt tillader det. Du kan få chauffør hjælp til ét stk. håndbagage op til 11 kg. Vejer håndbagagen mere end 11 kg, så medtages denne uden ekstra egenbetaling, men chaufføren giver ikke hjælp til håndtering af bagagen. Det er ikke muligt at medbringe cykel.

Barnevogn og autostole

Du skal selv medbringe en autostol eller selepude til dit barn (under 135 cm), så barnet kan spændes forsvarligt fast under kørslen. Hvis du medbringer barnevogn eller klapvogn, skal dette oplyses ved bestilling. Barnevogn og klapvogn skal kunne klappes sammen.

Dyr

Små dyr i tasker/transportkasser må medbringes, hvis de ikke optager en plads i bilen. Service- og førerhunde er velkomne.

Flere personer i samme bil

Plustur er en samkørselsordning. Det betyder, at der kan være flere med i bilen, og at turen kan være længere end den direkte vej fra A til B. Du betaler altid kun for den direkte vej.

Hjælpemidler

Vi medtager gerne hjælpemidler, fx rollatorer, manuelle og elektriske kørestole. Dog kan du ikke bestille en høj vogn, med mindre du er siddende i kørestol under transporten. Alle hjælpemidler skal kunne fastspændes i vognen.

Kørsel med liftbiler

Det er chaufførens opgave at betjene liften på bilen. Medbringer du elektrisk kørestol eller el crosser, skal du selv manøvrere ind og ud af vognen, samt til og fra. Er du ikke i stand til dette, skal du medbringe en ledsager, som kan hjælpe. I de tilfælde hvor hjælpemidlet nemt kan betjenes bag på stolen med et skubbehåndtag, kan chaufføren hjælpe ind og ud af vognen samt til og fra. Chaufføren har ansvaret for, at elektriske kørestole, kørestole og kørestolsbrugere er spændt fast.

Løbehjul/el-løbehjul

  • Kan el-løbehjulet/løbehjulet foldes sammen, kan det medtages som normal bagage. Det må maksimalt måle 30 x 60 x 100 cm.
  • Kan el-løbehjulet/løbehjulet ikke foldes sammen sidestilles det med en cykel og kan ikke medbringes.