Har du brug for hjælp?

Vi sidder klar i kundeservice til at hjælpe dig.

Tlf. 70 210 230
Hverdage 7.00 - 18.00
Weekend/helligdage 10.00 - 17.00

Skriv til os eller chat med os

Plustur

Tilbud i Lemvig kommune fra 1. september 2018

headline here

Sådan fungerer Plustur

Plustur bliver kun tilbudt som kørsel til eller fra en forbindelse med bus eller tog. Derfor vil du aldrig få tilbudt en Plustur, til at køre dig hele vejen på din rejse. Plustur tilbydes kun på Rejseplanen og kan kun bestilles på rejseplanen.dk

Plustur er en samkørselsordning, hvilket betyder, at der kan være flere med i bilen, og at ture ofte er længere end den direkte vej fra A til B. Når du bestiller en Plustur finder vi det tidspunkt, der ligger nærmest din ankomst eller afgang med almindelig kollektiv trafik.

Du skal være opmærksom på, at afhentningstidspunktet for Plusturen kan variere med – 5 / + 15 minutter fra det oplyste tidspunkt. Du vil dog aldrig opleve, at blive hentet senere end din eventuelle forbindelse til anden kollektiv trafik tillader det. Du skal altid være klar til det oplyste afhentningstidspunkt.

headline here

Sådan bestiller du en Plustur

Du bliver kun tilbudt en Plustur, hvis du fremsøger den som en del af en samlet rejse på rejseplanen.dk

Hvis Plustur er en mulighed i forbindelse med rejsen, vil den fremgå som en del af den fremsøgte rejse, og du kan herefter bestille den på bestillingsportalen. Du skal være opmærksom på, at det ikke er hele rejsen, du bestiller på bestillingsportalen, men kun din Plustur.

Du skal også være opmærksom på, at det afhentningstidspunkt som bliver oplyst på bestillingsportalen er vejledende, og at du først får oplyst det korrekte tidspunkt i din efterfølgende ordrebekræftelse, som du modtager pr. mail.

Når du har bestilt din tur, modtager du en ordrebekræftelse via mail. I ordrebekræftelsen står afhentningstidspunktet. Tidspunktet kan variere med- 5 / + 15 min. fra det oplyste tidspunkt. Du skal dog altid være klar til det oplyste tidspunkt.

Du kan betale din Plustur med betalingskort ved bestilling. Du kan benytte Dankort og VISA Dankort. Det er ikke muligt, at betale med pendlerkort og rejsekort. På den del af rejsen, som udføres med anden kollektiv trafik, kan du betale med kontanter, pendlerkort, Midttrafik app og rejsekort.

Bestilling
Du kan bestille din Plustur indtil en time før turens start, og tidligst 14 dage før. Afbestilling af rejser skal senest ske en time før turens start.

Pris
Det koster altid 20 kr. pr. person for en tur med Plustur.

Tidspunkt
Du kan rejse med Plustur i de tidsrum, hvor der kører busser og tog. Dette gælder ikke natbusser og julebusser.

headline here

Modtag sms-påmindelse om din rejse med Plustur

Hvis du tilmelder dig advisering ved oprettelse, modtager du en sms-påmindelse 24 timer før og 15 minutter før afhentning med information om turen.

Påmindelsen du modtager 24 timer før, indeholder det ved bestillingen oplyste afhentningstidspunkt, mens påmindelsen 15 minutter før, oplyser det faktiske afhentningstidspunkt, som kan være forskudt med – 5 / + 15 minutter ift. det ved bestillingen oplyste afhentningstidspunkt.

For at modtage sms-påmindelser, skal du ved oprettelse huske at give samtykke til, at vi må sende dig sms-påmindelser.

Hvis du skifter mobilnummer, skal du huske at ændre det under din kundeprofil. Du er selv ansvarlig for at opdatere dit mobilnummer.

headline here

Afbestille/rykke for bil

Hvis din Plustur er forsinket, udover de tilladte 15 minutter, vil du udover sms-påmindelsen 15 minutter før afhentning, blive kontaktet af Midttrafiks Driftscenter, som overvåger rejserne.

Bliver du mod forventning ikke ringet op, skal du selv kontakte Midttrafiks Driftscenter på 87 40 83 00 (tast 4).

Hvis du ikke skal bruge en bestilt Plustur, skal du afbestille den på din profil på bestillingsportalen under rejseoversigt. Du skal afbestille den senest en time før rejsens start.

Det er ikke muligt at ændre i en allerede bestilt rejse. Hvis du ikke skal bruge en bestilt tur, skal du afbestille den igen. Det gør du på din profil på bestillingsportalen. Hvis du skulle bruge en ny rejse med Plustur, skal du finde og bestille den via rejseplanen.dk

headline here

Rejsegaranti

Starter din rejse med en Plustur
Hvis din Plustur ikke dukker op på afhentningsadressen indenfor 20 min. fra planlagt afhentning, vil du blive ringet op af Midttrafiks Driftscenter, og her vil du blive hjulpet videre på din rejse. Kan medarbejderne i Driftscenteret ikke finde en ledig vogn til dig, vil du i stedet blive henvist til Midttrafiks rejsegaranti.

Bliver du mod forventning ikke ringet op, skal du selv kontakte Midttrafiks Driftscenter på 87 40 83 00 (tast 4).

Slutter din rejse med en Plustur
Har du bestilt en Plustur i forlængelse af en bus- eller togrejse, og din bus eller dit tog bliver forsinket undervejs, er du selv forpligtiget til at kontakte Midttrafiks Driftscenter med information herom. Hvis det er muligt vil medarbejderne i Driftscenteret ændre din Plustur, så den bliver tilpasset din forsinkelse.

Du vil blive forelagt forventet ankomsttid og eventuelle konsekvenser i forhold til din videre rejse.


Flextrafik rejsegaranti
Vi forsøger at kontakte dig, hvis der opstår forsinkelse på rejsen. Hvis du venter forgæves mere end 20 minutter, skal du ringe til Midttrafik på telefon 87 40 83 00 (tast 4). Efter aftale med Midttrafik kan du vælge at vente på Midttrafiks forudbestilte bil, eller du kan selv bestille en taxa.

Hvis du vælger at vente på bilen fra Midttrafik, kommer du ikke til at betale for turen. Bestiller du en taxa, kan du efterfølgende få refunderet beløbet.

Rejsegarantien gælder desuden, hvis Midttrafik er skyld i, at du kommer mindst 20 minutter for sent til dit bestemmelsessted, hvis du har oplyst ved bestilling, hvornår du skulle være fremme.

Taxakvittering med oplysning om cpr-nummer og navn sendes til:
Midttrafik
Att.: Flextrafik Kundeservice
Søren Nymarks Vej 3
8270 Højbjerg
eller via mail til flextrafik_kundeservice@midttrafik.dk

Du kan også udfylde ansøgningsskema til Flextrafik rejsegaranti online her

Rejsegarantien gælder ikke ved force majeure, dvs. når forsinkelsen skyldes forhold, som Midttrafik ikke har indflydelse på. Rejsegarantien gælder heller ikke, hvis du forsinkes af skift fra andre trafikselskaber, tog, fly eller færge.

Der udbetales maks. 400 kr. i refusion på Plustur.

headline here

Her kan du bruge Plustur

Du kan bruge Plustur i de kommuner, der tilbyder Plustur i Midtjylland. Der tilbydes i øjeblikket Plustur i Lemvig kommune.

Derudover kan du bliver tilbudt Plustur i andre trafikselskabers område, hvis din rejsesøgning starter eller slutter i et område, hvor der tilbydes Plustur. Der henvises til de enkelte trafikselskaber for yderligere oplysninger herom.

Har du brug for hjælp?
Har du spørgsmål til Plustur generelt, kan du kontakte Midttrafik kundecenter på 70 210 230.

Har du spørgsmål til en bestilt Plustur, fx informationer og forsinkelser, kan du kontakte Midttrafiks Driftscenter på 87 40 83 00 (tast 4).