Spørgsmål og svar om handicapkørsel med månedsfakturering

Her på siden har vi samlet spørgsmål og svar om månedsfakturering for handicapkørsel. 

Tilmelding og betaling

headline here
Er månedsfakturering en god idé for mig?

Månedsfakturering kan være en god idé for dig, hvis du ønsker en samlet faktura hver måned for alle dine ture med handicapkørsel.

Med månedsfakturering skal du ikke tænke på at have kontanter med, når du skal køre med handicapkørsel.

headline here
Hvordan bliver jeg tilmeldt månedsfakturering?

Du kan til tilmelde dig månedsfakturering ved at udfylde denne formular eller ved at ringe på tlf. 87 40 83 00 (tast 1) på hverdage kl. 9.00 – 15.00.

headline here
Hvordan fungerer månedsfakturering?

Vi samler alle dine udførte ture for den seneste måned på én faktura. Du modtager din faktura den 20. i hver måned.

På fakturaen kan du se dato og beløb for dine ture.

headline here
Hvordan modtager jeg min faktura?

Hvis du er tilmeldt Digital post, modtager du fakturaen i mit.dk, borger.dk eller e-boks.

Hvis du ikke er tilmeldt Digital post, modtager du fakturaen med posten.

headline here
Jeg er pårørende/værge for en kunde. Kan jeg få tilsendt fakturaen fra Midttrafik?

Ja, hvis du fremsender en værgebeskikkelse eller en fuldmagt fra kunden, kan vi sende fakturaen til dig på en mail eller med posten som brev. Værgebeskikkelse eller fuldmagt skal sendes til oekonomi@midttrafik.dk

Alternativt kan vi tilbyde at fremsende betalingsoplysninger.

Kunden kan også give dig adgang til sin digitale post, hvor du selv kan gå ind og se fakturaen.

Vejledning til at give adgang til digital post

headline here
Hvor lang tid har jeg til at betale min faktura?

Du har 30 dage fra fakturaen er udstedt. Betalingsfristen står på fakturaen.

Ønsker du at tilmelde din faktura til betalingsservice, skal du blot gøre det én gang, og herefter trækkes beløbet automatisk på din konto.

Midttrafik kan ikke hjælpe med oprettelse til betalingsservice. Det skal du gøre i Netbank sammen med betaling af fakturaen eller ved henvendelse til din bank.

headline here
Kan jeg ”betale” med månedsfakturering på online/app-bestillinger?

Ja, det kan du. Sidst i bestillingen har du mulighed for at vælge "Faktura”.

Restance/gæld til Midttrafik

headline here
Jeg kan ikke få lov til at betale med månedsfakturering. Hvad gør jeg?

Du kan ikke bestille kørsel med månedsfakturering, fordi:

  • du har restance til Midttrafik fra tidligere rejser, som du har bestilt med andre betalingsmetoder fx betalingskort (kortet er udløbet, manglende dækning mv.).
  • du har en faktura på mere end 500 kr., som ikke er betalt, og hvor betalingsfristen er overskredet.
  • du har to fakturaer, som du endnu ikke har betalt, og hvor betalingsfristen er overskredet.
  • du har restance til Midttrafik, der er ældre end 60 dage.

Du kan først bestille ture med månedsfakturering, når din restance er betalt. Der går 3 hverdage fra du har betalt, til du kan bestille igen.
headline here
Hvad sker der med mine forudbestilte ture, hvis jeg ikke får betalt min faktura til tiden?

Hvis du har en ubetalt faktura, hvor betalingsfristen er overskredet, kan Midttrafik slette dine forudbestilte ture.

headline here
Kan jeg bestille kørsel på en anden kørselsordning end den, hvor jeg har restance?

Du har kun mulighed for at bestille kørsel med betaling ved indstigning i bilen, hvis du har restance til Midttrafik.

Du kan kun bestille dine ture ved at ringe til os. Du kan ringe alle ugens 7 dage kl. 8.00 – 16.00.

headline here
Jeg vil gerne vide mere om min restance - hvem skal jeg kontakte?

Du kan enten ringe til os på tlf. 87 40 82 52 på hverdage kl. 9.00 – 11.00 eller skrive til oekonomi@midttrafik.dk