Har du brug for hjælp?

Vi sidder klar i kundeservice til at hjælpe dig.

Tlf. 70 210 230 (Alle dage 7.00 - 19.00)

Skriv til os eller chat med os

Teletaxa

I områder med få passagerer, kan der køre en teletaxa i stedet for en bus. Teletaxa kører fra stoppested til stoppested som en almindelig busrute. 

Fra 25. juni 2017 ændres teletaxa:

  • Teletaxa kører fremover kun fra og til stoppesteder efter tiderne angivet i køreplanen. Læs mere under 'Sådan bestiller du'
  • Du kan betale din tur med Midttrafik app. Læs mere under 'Se priser og betalingsmuligheder'

Teletaxa kører kun, hvis du har bestilt den og kun i de tidsrum, som fremgår af køreplanen.

Se også teletaxa Odder - Aarhus og teletaxa Grenaa - Aarhus i perioden frem til Letbanens åbning.

Særlig information for Samsø Kommune pr. 25. juni 2017

headline here

Sådan bestiller du

Bestil på tlf. 87 40 83 00 (tast 3). 

Bestilling kan foretages i tidsrummet fra kl. 7.00 - 20.00 alle dage, på nær 24. og 31. december.

Teletaxa kører kun, hvis du har bestilt. 

Turen skal bestilles mindst en time før afgangstidspunktet i køreplanen. 

Teletaxaen kører fra og til bestilte stoppesteder, dvs. teletaxaen stopper ikke alle steder på ruten. Tiderne i køreplanen er vejledende. Tiden kan variere fra 0-15 min. i forhold til det oplyste tidspunkt i køreplanen.


Ved bestilling skal du have følgende oplysninger klar: 

  • Rutenummeret på din teletaxa
  • Dit navn og telefonnummer
  • Hvilket stoppested du skal fra og til
  • Tidspunkt for kørsel: Skal du være fremme til et bestemt tidspunkt, er det vigtigt, at du oplyser os om det
  • Betaling: Oplys, hvis du benytter periodekort eller Midttrafik app
  • Øvrige oplysninger: Antal personer, eventuelle hjælpemidler, barnevogn (du skal selv medbringe autostol til barnet)

Grupperejser på 16 personer eller derover skal bestilles senest 4 hele hverdage i forvejen.


Faste ture
Ønsker du en aftale om faste ture (fx en fast ugedag og klokkeslæt), kan det bestilles på hverdage kl. 8.00 - 16.00 på tlf. 87 40 83 00 (tast 3). Der kan bestilles faste ture til året ud. 

headline here

Se priser og betalingsmuligheder

Når du bestiller, får du oplyst, hvor meget du skal betale.

Du kan betale med:

  • Kontant til chaufføren - med lige penge - ved turens start
  • Vise buskort med billedlegitimation og stamkortnummer (periodekort, Ungdomskort, skolekort mv.)
  • Vise billet købt i Midttrafik app (enkeltbillet, klippekort og periodekort)

Hvis du betaler med buskort eller Midttrafik app, skal du oplyse det ved bestilling af turen (fx stamkortnummer).

Bemærk, du kan ikke betale med Midttrafik app på teletaxa, der er indsat som erstatning på strækningerne Odder - Aarhus og Grenaa - Aarhus frem til Letbanen er i fuld drift.

Rejsekort er ikke gyldig betaling.  

Ved bestillingen skal du oplyse, hvis du skal have ekstra bagage med. Bagagen må højest veje 11 kg. pr. stk. Medtages der bagage, som optager en plads i vognen opkræves der betaling svarende til din egenbetaling. 

Rabat
En betalende voksen/pensionist kan gratis medtage to børn under 12 år. Børn herudover betaler børnepris.

Hvert betalende barn kan gratis medtage et barn under 12 år. Der kan kræves dokumentation.

Børn fra 0 til og med 15 år rejser til børnepris. Er du 16 år eller derover, rejser du til voksenpris.

headline here

Afbestille/rykke for bil

Du kan blive hentet 0 - 15 minutter efter det aftalte tidspunkt, som står oplyst i køreplanen.

Hvis bilen ikke kommer, eller du skal afbestille en tur, så kontakt os på tlf. 87 40 83 00 (tast 4) alle dage kl. 6.00 - 1.00.

Afbestillinger skal ske senest en time før afgangstidspunktet. 

Husk at have det telefonnummer klar, som turen er bestilt i.

Ved forsinkelser på over 20 minutter, er teletaxa omfattet af rejsegaranti. Læs mere herunder. 

Hvis du udebliver fra din bestilte tur, og vi har kørt forgæves, bliver de øvrige ture på den pågældende dag afbestilt.

headline here

Rejseregler

Bagage
Det er gratis at medbringe 1 stk. bagage, men vejer bagagen over 11 kg, skal du selv kunne løfte bagagen ind/ud af bilen. Husk at oplyse dette ved bestillingen. Ønsker du at medbringe mere end 1 stk. bagage, skal du oplyse det ved bestillingen. Der betales samme pris for ekstra bagage, som der betales for en medrejsende gæst.

Barnevogn og autostole
Du skal selv medbringe en autostol eller selepude til dit barn (under 135 cm), så barnet kan spændes forsvarligt fast under kørslen. Hvis du medbringer barnevogn eller klapvogn, skal dette oplyses ved bestilling. Barnevogn og klapvogn skal kunne klappes sammen.

Dyr
Du må medbringe små dyr i tasker/transportkasser, hvis de ikke optager en plads i bilen. Service- og førerhunde medtages.

Hjælpemidler
Vi medtager gerne hjælpemidler, fx rollatorer, manuelle og elektriske kørestole. Dog kan du ikke bestille en høj vogn, med mindre du er siddende i kørestol under transporten. Vi tager højest 2 kørestole eller 2 hjælpemidler med pr. tur. Det første hjælpemiddel er gratis, for det efterfølgende opkræves betaling svarende til din egenbetaling. 

Vi kan af sikkerhedsmæssige grunde ikke medtage benzindrevne crossere.

headline here

Rejsegaranti

Vi forsøger at kontakte dig telefonisk, hvis bilen bliver forsinket.

Her gælder rejsegarantien
Hvis du venter mere end 20 minutter på din bil.

1) Ring til Midttrafik på tlf. 87 40 83 00 (tast 0):

Hvis du efter aftale med Midttrafik vælger at vente på din bil, får du turen uden beregning.

Hvis du efter aftale med Midttrafik selv bestiller en taxa, kan du efterfølgende få beløbet refunderet.

2) Hvis Midttrafik er skyld i, at du kommer mindst 20 minutter for sent til dit bestemmelsessted, hvis du ved bestillingen har oplyst, hvornår du skulle være fremme.

Her gælder rejsegarantien ikke
1) Ved force majeure, dvs. når forsinkelsen skyldes forhold, som Midttrafik ikke har indflydelse på.

2) Hvis du forsinkes af skift fra andre trafikselskaber, tog, fly eller færge.

Sådan får du refunderet udgiften
Udfyld og send refusionsskema (pdf) sammen med taxakvittering til:

Midttrafik
Att.: Flextrafik Kundeservice
Søren Nymarks Vej 3
8270 Højbjerg

eller via mail til flextrafik_kundeservice@midttrafik.dk

Alternativt kan du sende taxakvittering med oplysning om fødselsdato og -år samt navn til ovenstående adresse.

Der udbetales max. 400 kr. i refusion på teletaxa og Flextur.

headline here

Om teletaxa

Kørslen foregår med taxa, små busser og kørestolsvogne. Vogntypen afhænger af hvor mange andre kunder, der skal med på turen. Hvis du skal have en barnevogn med, skal du selv medbringe en godkendt autostol til barnet.