Optagelse af telefonsamtaler i Flextrafik, Trafikstyring: Oplysninger om vores specifikke behandlinger af dine persondata

Læs mere om dine rettigheder i den generelle privatlivspolitik: https://www.midttrafik.dk/kundeservice/privatlivspolitik/ Uddybning
Hvornår og hvordan indhenter vi dine oplysninger? Når du ringer til Flextrafik Trafikstyring, bliver din samtale optaget. Det gælder, uanset om du kontakter os som kunde, chauffør, vognmand eller bestiller. Inden samtalen starter, får du altid besked om, at den bliver optaget. Oplysningerne indsamles enten direkte fra dig eller fra den chauffør eller bestiller, der er tilknyttet din rejse.
Hvilke typer af oplysninger behandler vi om dig og hvad er vores hjemmel? Under samtalen med Flextrafik, Trafikstyring vil du som regel oplyse forskellige ting om dig selv. Almindelige personoplysninger: Det kan fx være din stemme, navn, adresse, fødselsdato, kontaktoplysninger (telefon og e-mail), oplysninger om ture (til- og fraadresser), betalinger eller tidspunktet for opkaldet. Retsgrundlag: Databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra e (opgave i samfundets interesse). Følsomme oplysninger: I nogle tilfælde kan du fortælle om helbredsforhold, fx brug af hjælpemidler, særlige behov ved kørsel eller adresser, der kan indikere et sundhedsforhold (fx et sygehusafsnit). Vi beder ikke om oplysninger, som ikke er nødvendige. Retsgrundlag: Databeskyttelsesforordningens artikel 9, stk. 2, litra g, jf. artikel 6, stk. 1, litra e. CPR-nummer: I relation til visse rejsetyper, vil det være nødvendigt for os at behandle dit CPR-nummer. Retsgrundlag: Databeskyttelseslovens § 11, stk. 1.
Hvad bruger vi oplysningerne til? Vi optager telefonsamtaler til dokumentationsformål, herunder for at sikre klarhed over aftaler og udførsel af kørsel i flextrafik, herunder håndtering af uforudsete og eventuelt akutte situationer. Da flextrafik har tæt sammenhæng med det sundhedsvæsenet og har væsentlig betydning for borgeres sundhed og sikkerhed, er det vigtigt at vi kan dokumentere samtalerne.
Er der andre modtagere af dine oplysninger? Optagelserne deles som udgangspunkt ikke med andre. Vi benytter dog en databehandler, som leverer vores telefonsystem. Databehandleren har en skriftlig aftale med os og må kun behandle oplysningerne efter vores instruks.
Hvor længe opbevarer vi dine oplysninger? Optagelser af telefonsamtaler gemmes i op til 90 dage, hvorefter de automatisk slettes. Dette medmindre der er behov for at gemme dem længere i forbindelse med en konkret sag. Hvis du ønsker, at en optagelse slettes tidligere, kan du kontakte os på midttrafik@midttrafik.dk. Vi vil herefter undersøge, om dit ønske kan imødekommes. Oplysninger om opkaldshistorik (telefonnummer og opkaldstidspunkter) gemmes i 12 måneder.

Læs mere om Midttrafiks formål med denne behandling, dine rettigheder som registreret og muligheden for at kontakte Midttrafiks DPO i vores generelle privatlivspolitik.