Har du brug for hjælp?

Vi sidder klar i kundeservice til at hjælpe dig.

Tlf. 70 210 230
Hverdage 7.00 - 18.00
Weekend/helligdage 10.00 - 17.00

Skriv til os eller chat med os

headline here

Sådan bestiller du

Online
Du kan bestille Flextur på:

Ved online bestilling af Flextur kan du tilknytte Dankort, Visa Dankort, Visa Electron, Vpay, MasterCard, MaestroCard og JCB kort.

Fra 1. juni 2018 får du 10% rabat, når du bestiller din Flextur online eller i Flextrafik app.

Midttrafik udsender alt korrespondance vedr. Flextur via E-boks, herunder fakturaer og rykkerskrivelser.

Der kan ikke indgås aftale om betaling af Flextur via faktura. Midttrafik udsender udelukkende fakturaer og rykkerskrivelser via E-boks ved manglende dækning på det tilmeldte betalingskort.

Ønsker du at modtage en sms-påmindelse om din Flextur, kan du tilmelde dig her eller i app'en.

Hvis du ikke er klar til det aftalte tidspunkt, eller chaufføren ikke kan finde eller kontakte dig, hæfter du for betalingen af rejsen. Husk derfor at afbestille din rejse. 

Telefon - ring på 87 40 83 00 (tast 2) alle dage mellem kl. 7.00 - 20.00
Husk, når du bestiller via telefon, kan du kun betale med kontanter (i lige penge) til chaufføren.

Krydser din rejse en regionsgrænse, skal din Flextur bestilles via telefon.


Du kan bestille din Flextur indtil en time før, du ønsker at blive hentet. Rejser du i tidsrummet kl. 6.00 - 8.00, skal du have bestilt din Flextur på online eller i app'en senest kl. 23.00 dagen før, og via telefon senest kl. 20.00 dagen før.

Du kan bestille ture maks. 14 dage frem.

Ved bestilling skal du oplyse:

  • Navn og telefonnummer (som chaufføren kan træffe dig på)
  • Start- og slutadresse
  • Det tidspunkt, du ønsker at blive hentet eller være fremme på
  • Antal personer, maks. 5
  • Om du medbringer bagage, chaufføren yder hjælp ved ét stk. bagage maks. 11 kg
  • Om du medbringer hjælpemidler, fx rollator eller kørestol
  • Om du medbringer barnevogn eller autostol

Når du afgiver dine oplysninger, accepterer du samtidig Midttrafiks privatlivspolitik


Faste ture
Ved fast transportbehov kan du lave en fast kørselsaftale. Faste kørselsaftaler kan kun bestilles via telefon. 

Du kan bestille på telefon 87 40 83 00 (tast 2) hverdage kl. 8.00-16.00.

headline here

Beregn prisen på en Flextur

Du kan bruge prisberegneren til at finde prisen på en Flextur (pris pr. person).

Priserne er vejledende dvs. ikke de endelige priser. 

Den oplyste pris er for én person. Hvis I er flere, der bestiller sammen (samme start- og slutadresse), betaler I fuld pris for én person og får 50 % rabat for de resterende op til fire personer.

headline here

Se prisen på en Flextur i din kommune

Prisen på din Flextur afhænger af, hvilken kommune du kører i.

Se prisen på Flextur i din kommune ved at klikke på kortet herunder eller se kommunerne i alfabetisk rækkefølge

Aarhus Favrskov Hedensted Herning Holstebro Horsens Ikast/Brande 210 Lemvig Norddjurs Odder Randers Ringkøbing / Skjern Samsø Silkeborg Skanderborg Skive Struer Syddjurs Viborg

headline here

Afbestille/rykke for bil

Du skal være klar 5 minutter før og op til 20 minutter efter det aftalte afhentningstidspunkt, som du har fået oplyst ved bestilling.

Rykke for vogn - ring 87 40 83 00 (tast 0)
Hvis du ikke bliver hentet inden for ovenstående tidsrum, kan du rykke for vognen. Kontakt os alle dage mellem kl. 6.00 - 1.00.

Afbestille tur - ring 87 40 83 00 (tast 4)
Du skal afbestille din Flextur senest én time før det aftalte afhentningstidspunkt. Kontakt os alle dage kl. 6.00 - 1.00.

Husk at oplyse det telefonnummer, som du har brugt til bestilling.

headline here

Om Flextur

Flextur er en del af den kollektive trafik og kan bruges af alle. Det eneste krav er, at du starter og slutter din rejse i Region Midtjylland, Region Nordjylland eller Billund,  Varde eller Vejle Kommune i Region Syddanmark. 

Du kan bruge Flextur alle ugens dage fra kl. 6.00 - 24.00 undtagen 24. og 31. december.

En Flextur har ingen fast køreplan. Du bestemmer selv, hvornår du vil hentes, og hvor du vil køres fra og til, fx til svømmehallen, indkøbscentret, lægen eller besøg hos venner. 

Du bliver kørt i taxa, liftbus eller personvogn. Hvis du sidder i en ikke sammenklappelig kørestol, så vil der altid komme en liftvogn og hente dig. Der kan ikke forud bestilles en bestemt type vogn eller speciel plads i vognen. 

Du bliver tilbudt et afhentningstidspunkt -15/+45 min. i forhold til dit ønskede afhentningstidspunkt.

Ved afhentning kan der være en ventetid på op til 20 minutter i forhold til det aftalte tidspunkt, før din vogn er der. 

Du bliver hentet ved og kørt til kantstenen. Læs mere under rejseregler nedenfor. 

Se folder om Flextur (pdf)

headline here

Rejseregler

Adresse til adresse ved kantstenen
Du bliver hentet ved og kørt til kantstenen (eller hvor en almindelig taxi ville holde) på den adresse, du bestiller turen fra og til. Er du gangbesværet, hjælper chaufføren gerne med ind- og udstigning i vognen samt fastspænding af eventuelle hjælpemidler, men du skal selv kunne komme fra din hoveddør og hen til vognen.

Flere personer i samme vogn
Flextur er en samkørselsordning. Det betyder, at der kan være flere med i vognen, og at turen kan være længere end den direkte vej fra A til B. Du betaler altid kun for den direkte vej.

Hvis I er flere, der bestiller sammen (samme start- og slutadresse), betaler I fuld pris for én person og får 50 % rabat for de øvrige personer - op til fire medrejsende personer.

"Afhentning" eller "senest fremme"
Hvilken tid skal du være "fremme" eller "afhentes"? Når du bestiller din Flextur, er der to muligheder:

  • Du kan bestille turen til den tid, du senest skal være fremme. Det er vigtigt at oplyse, når du skal til vigtige begivenheder med et fast mødetidspunkt.
  • Du kan bestille turen til den tid, du vil afhentes. Her kan Midttrafik dog ikke love præcist, hvornår du er fremme på ankomstadressen. Du vil blive tilbudt et afhentningstidspunkt -15/+45 min. i forhold til det ønskede afrejsetidspunkt.

Du får ved bestilling besked om, hvornår bilen henter dig. Det er vigtigt, at du er klar til den aftalte tid.
Hvis du udebliver fra din bestilte kørsel, og vi har kørt forgæves, bliver de øvrige ture på den pågældende dag slettet.

Bagage
Hvis du medbringer bagage, skal du oplyse det ved bestilling, så du kan være sikker på, at der er plads i bilen. Medbragt bagage skal ske i et omfang, hvor det ikke er til gene for de øvrige kunder, og hvor pladsforholdene i øvrigt tillader det. Du kan få chauffør hjælp til 1 stk. håndbagage op til 11 kg. Vejer håndbagagen mere end 11 kg, så medtages denne uden ekstra egenbetaling, men chaufføren giver ikke hjælp til håndtering af bagagen. Hvis der i øvrigt medtages mere end 1 stk. håndbagage opkræves der betaling svarende til en medrejsende. Det er ikke muligt at medbringe cykel.

Hjælpemidler
Vi medtager gerne hjælpemidler, fx rollatorer, manuelle og elektriske kørestole. Dog kan du ikke bestille en høj vogn, med mindre du er siddende i kørestol under transporten. Vi tager højest 2 kørestole eller 2 hjælpemidler med pr. tur. Det første hjælpemiddel er gratis, for det efterfølgende betales gæstepris på 50 %. Vi kan af sikkerhedsmæssige grunde ikke medtage benzindrevne crossere. Alle hjælpemidler skal kunne fastspændes i vognen.

Kørsel med liftbiler
Det er chaufførens opgave at betjene liften på vognen. Medbringer du elektrisk kørestol eller el crosser, skal du selv manøvrere ind og ud af vognen, samt til og fra. Er du ikke i stand til dette, skal du medbringe en ledsager, som kan hjælpe. I de tilfælde hvor hjælpemidlet nemt kan betjenes bag på stolen med et skubbehåndtag, kan chaufføren hjælpe ind og ud af vognen, samt til og fra. Chaufføren har ansvaret for, at elektroniske kørestole, el crossere, kørestole og kørestolsbrugere er spændt fast.

Barnevogn og autostole
Du skal selv medbringe en autostol eller selepude til dit barn (under 135 cm), så barnet kan spændes forsvarligt fast under kørslen. Hvis du medbringer barnevogn eller klapvogn, skal dette oplyses ved bestilling. Barnevogn og klapvogn skal kunne klappes sammen.

Betaling
Hvis turen er bestilt online dvs. på midttrafik.flextrafik.dk eller via app'en 'Flextrafik', betales turen med betalingskort ved bestilling, og så skal du ikke have kontanter med i bilen. Bestiller du via telefon, skal turen betales med kontanter - med lige penge - til chaufføren ved turens start. Betalingskort og andre billettyper (fx pendlerkort og rejsekort) kan ikke benyttes i bilerne.

Dyr
Små dyr i tasker/transportkasser må medbringes, hvis de ikke optager en plads i bilen. Service- og førerhunde medtages.

Færgeoverfart

  • Øer med kollektiv trafik (Fur og Venø): du bliver siddende i bilen, og kommunen betaler for overfarten.
  • Øer uden kollektiv trafik (Tunø, Endelave, Anholt og Hjarnø): du køres til færgen og skal selv sørge for videre transport.

Grupperejser
Der kan bestilles kørsel til maks. 5 personer. En person betaler fuld takst, og de efterfølgende op til 4 medrejsende betaler 50 %. Det er ikke muligt, at bestille en grupperejse. Er der 6 personer eller derover, som ønsker afhentning fra/til samme adresse, så skal turene bestilles enkeltvis med op til 5 personer ved hver bestilling. Midttrafik kan ikke give garanti for, at afhentning/afleveringstidspunkterne ved bestillinger, hvor der benyttes flere vogne, er ens.