Er du sikker?

{{news.DateString}}

{{news.Title}}

Vi får med jævne mellemrum klager fra kunder, der er blevet afvist ved betaling med Midttrafik app. Enten fordi deres telefon ikke havde adgang til nettet, eller fordi logoet ikke drejede rundt.

Det skal de ikke, så her minder vi om, hvordan du tjekker billetter i Midttrafik app - også når telefonen er offline, eller hvis logoet ikke drejer rundt. 

Start med at kontrollerer følgende:

  • Tidsgyldighed
  • Zoner/strækning
  • Billetype (voksen/barn/pensionist/etc.)

Passer ovenstående, er billetten i udgangspunktet gyldig. 

Som en ekstra sikkerhed kan du tjekke:

  • Dagskode
  • At logo drejer rundt
  • At billetten drejer rundt, hvis kunden trykker på den 

Hvis telefonen er offline
Logoet kan drille, hvis telefonen er offline, men det betyder ikke, at billetten er ugyldig. 

Følgende gælder: 

  • Logo snurrer, selvom billetten er udløbet. Billetten er ugyldig
  • Logo snurrer ikke. Billetten er fortsat gyldig, hvis tidsgyldighed, zoner, farve-/talkode og billettype
    er rigtige

Tjek Billet ID
Er du fortsat i tvivl, om billetten er gyldig, så slå den op på din realtidsskærm (hvis du har en i bussen - ellers lader du tvivlen komme kunden til gode).

Sådan gør du: 

  1. Åbn fanen Billet.
  2. Tast Billet ID i tekstfeltet.
  3. Se information om billetten i pop-up vinduet.
  4. Det står på skærmen, hvis billetten ikke findes i systemet (husk at tjekke, at nummeret er tastet rigtigt). 

 


Hvor relevant var denne nyhed ?


{{comment.CreatedDate | date:'dd/MM-yyyy'}}

Ingen svar svar
Log ind eller opret bruger for at læse og skrive kommentarer samt for at bedømme nyheden

Skriv en kommentar

{{comment.UserName}}
{{comment.CreatedDate | date:'dd/MM-yyyy'}}

{{comment.Likes}} Svar Ingen svar Skjul svar Vis svar
{{subcomment.UserName}}
{{subcomment.CreatedDate | date:'dd/MM-yyyy'}}
{{subcomment.Likes}}
Svar