Opdatering af selvbetjeningen til bestilling af Flextur og handicapkørsel

8. februar 2022 bliver midttrafik.flextrafik.dk og Flextrafik app’en opdateret. 

Opdateringen sker for at leve op til de lovgivningsmæssige krav om webtilgængelighed og beskyttelse af persondata.

Her på siden kan du fra 1. februar se vejledningsfilm, pdf vejledninger og finde spørgsmål og svar om den opdaterede selvbetjening.

Hvad betyder opdateringen for dig?

Du skal blot benytte det samme link midttrafik.flextrafik.dk eller Flextrafik app’en, som du plejer. Du møder automatisk den opdaterede version, når den er klar. 

Når du møder den opdaterede version, skal du oprette dig igen som bruger. Det skyldes, at der fremover er krav om oprettelse med NemID. Når du er oprettet, kan du bestille ture, som du plejer, enten online eller i app’en. De ture, du allerede har bestilt, eller bestiller inden 8. februar, skal du ikke genbestille eller bekræfte, og du vil blive hentet på den aftalte dato og det aftalte tidspunkt.

Hvis du er vant til at bestille dine ture pr. telefon, kan du fortsætte med det, som du plejer.

Hvad er nyt i opdateringen?

  • Nyt design: Du vil blive mødt af et nyt design, der er lavet med fokus på at forbedre din oplevelse, når du bestiller.
  • Ny log ind-løsning: Du skal fremover enten logge ind med to-faktor-godkendelse eller NemID. To-faktor-godkendelsen betyder, at du skal logge ind med en e-mailadresse, adgangskode og SMS-engangskode.​

Har du ikke NemID?

Hvis du ikke har NemID, kan du få hjælp ved at kontakte os fra 8. februar på tlf. 87 40 83 00 (tast 5) på hverdage kl. 8.00 – 12.00.

Hvis du ikke har brug for at bestille en tur med det samme, så kan du med fordel vente med at kontakte os, da der kan forekomme ekstra ventetid på telefonen omkring 8. februar.